Yabancı Diller YüksekokuluGuneyKuzeySarıtepeEnglishYADYOK




Öğrenci Kitapçığı 2014/2015

Sevgili Öğrencilerimiz,

Sevgili Öğrencilerimiz,

Bu kitapçık, Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda (YADYOK) geçireceğiniz bir yıl boyunca size yardımcı olacak önemli bilgiler içermektedir.

Kitapçığı dikkatlice okuduktan sonra yardım için öğretim elemanlarından ve YADYOK İdaresi'nden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bu bir yıl içinde katılacağınız her ders ve ardından sizin yapacağınız günlük düzenli çalışma, başarınız için çok önemlidir. İlk günden itibaren düzenli çalışmaya başlamazsanız sonradan çok zorlanabilirsiniz. Hatta geriye dönmeniz ve eksiklerinizi kapatmanız mümkün olmayabilir. Bunu aklınızın bir köşesinde tutarak kendinize dikkatle takip edeceğiniz bir çalışma programı hazırlamanızı, derslerde öğrendiklerinizi düzenli olarak tekrarlamanızı ve ödevlerinizi muhakkak yapmanızı tavsiye ederiz.

YADYOK 'ta geçireceğiniz bir yıl boyunca ve takip eden öğrenim hayatınızda başarılar dileriz.

YADYOK Müdür ve Müdür Yardımcıları
www.yadyok.boun.edu.tr

2013 Girişli Öğrencilerimizden Tavsiyeler

Merhabalar! Baştan belirtmeliyim ki, dersleri aksatmaz, A ve B hocalarının portfolio ödevleri, günlük tutma, grammar tekrarları, vb. isteklerine cevap verirseniz avantajlı durumda olursunuz. Bu bir dil sınavı. O yüzden İngilizce hayatınızın her alanına girmeli. Bu sizin İngilizce düşünebilmenizi sağlar. Bir keresinde YADYOK müdürümüz: "Rüyanızda İngilizce konuşmaya başladığınız zaman bu iş olmuştur bilin." demişti. Peki nasıl oluyor bu? Öncelikle, bu dili bir çocuğun kendi anadilini öğrendiği gibi doğal yollarla öğrenmeyi bilmelisiniz. Bu dili hayatınıza öyle bir katın ki nereye bakarsanız bakın öğrenecek birşeyler çıksın ortaya. Mesela, haberleri İngilizce gazetelerden okumak, dilbilgisi forumlarını takip etmek ve düzenli konuşabileceğiniz veya emailleşebileceğiniz anadili İngilizce olan arkadaşlar edinmek çok faydalı olacak. Bol bol İngilizce dinleyin, izleyin, okuyun ve bunları yaparken eğlenin! İngilizceyi, Türkçenin mantığına oturtmayı ise sakın denemeyin. Onu kendi mantığıyla öğrenin. Türkçe altyazılı dizi izleyerek de vaktinizi sakın öldürmeyin. İşe yaramayacaktır. Çünkü beyniniz aynı anda hem Türkçe hem de İngilizce cümle yapısına odaklanamaz. İki dil arasında bocalarken keyif de alamazsınız. Onun yerine native-speaker'ların seslendirdiği 6-7 dakikalık mini dizileri tercih edebilirsiniz (learnenglish.britishcouncil.org/en/big-city-small-world). Tüm bu yollar takip edildiğinde, okul saatlerinde akademik İngilizceniz gelişirken boş vakitlerinizde de önerdiğim yollarla beyniniz bu dile alışacak. Kısacası, başlangıç düzeyinde olsanız bile bu yollarla başarı elde etmeniz kaçınılmaz ve Haziranda bu sınavı tek seferde geçebilirsiniz. Başarılar! (Leyla Alkan - Başlangıç düzeyinden Haziran sınavında C ile geçmiştir.)

Hiçbir şekilde yadsınamayacak bu başarının sahibi tüm arkadaşlarımı tebrik ediyorum! Sizler neler yapabileceğinizi şu an Boğaziçi'nin havasını soluyor oluşunuzla kanıtlamış öğrencilersiniz. Dolayısıyla "Proficiency kelimesini duyduğunuzda kapıldığınız kaygılar yersiz. Özellikle ‘Başlangıç’ seviyesinde olan arkadaşlarımın yıl boyunca asla unutmaması gereken şey: Eğitim gödüğünüz kurun İngilizce Yeterlik Sınavındaki başarıya sağlayacağı bir avantaj ya da dezavantaj olamaz. Aksini iddia edenlerin yanından hemen kaçın ve "Başlangıç düzeyindeki bir öğrenci bu sınavın üstesinden nasıl gelsin ki?" gibi gereksiz psikolojiden sıyrılın. Siz zaten bilmediğinizi öğrenmek için buradasınız. Başlangıç öğrencisinin bu maratonda katetmesi gereken yol daha uzun fakat anahtar kelime herkes için aynı: "sorumluluk". Bu kelimenin YADYOK'taki tam karşılığı ise derslere düzenli devam etmek, 75 dakikalık bir blokta dikkatin sadece derste olması, eğitmenlerin sağladığı tüm imkanlara karşılık vermek, ders sonrası kısa bir kitap tekrarı ve varsa alınması gereken notlar, ve son olarak da ödevleri zamanında halletmek. Bunların hepsi zaten size çok tanıdık olan öğrenme metodları. Hatta geçen yıllarda yaptığınız çalışmalarınızla kıyasladığınızda sizlerin kolaylıkla uygulayabileceği bir program bu sayılanlar çünkü tek bir derse endeksli çalışacaksınız. Az ama devamlı çalışmak sizlere Haziran'da İngilizce'yi öğrendiğinizi gösteren bir başarı getirecek emin olun. Okulun bu anlamda size sağladığı imkanların bilincinde olmanız ve sonuna kadar değerlendirmenizi tavsiye ediyor ve başarılı, keyifli bir yıl diliyorum. (Selen Yaşinlar - Başlangıç düzeyinden Haziran sınavında B ile geçmiştir.)

Merhaba Boğaziçi Üniversitesi'nin yeni öğrencileri! Bu üniversiteye girmek için yorucu bir sene geçirdiniz ve bunu başardınız, tebrik ederim. Ancak önünüzde geçen seneye benzemeyen bir sene olduğunu belirteyim. Böyle söylememin nedeni, derslerin ne daha zor olması ne de daha kolay olmasıdır. Yalnızca, liseden pek alışık olmadığımız bir sınav sistemiyle karşılaşmış olmamızdır. Bu sınavı geçmeniz için üniversite sınavına hazrılanır gibi saatlerce çalışmanız gerekmez. Önemli olan çalışma stilini iyi belirlemek ve derslere devam etmektir. Hazırlığa yeni başlayan öğrenciler için benim de yaşadığım en büyük sorun ingilizceye nasıl çalışılacağını bilmemekti. Ben bu sorunu, dersime giren hocaların tavsiyelerine uyarak aştım. Hepsi gerçekten öğretmeyi ve yardım etmeyi seven insanlardı ve bu sınav hakkında bizden çok daha fazla şey biliyorlar. Bu nedenle dersler gerçekten bireysel çalışmaktan daha çok şey katıyor ama ders dışında çalışmak ve derslerde verilen ödevleri yapmak da çok önemli. Ders dışı çalışmalar, hem çok vakit almıyor hem de yararlı oluyor. Mesela portfolyo ödevlerini yaparak writinglerini çok geliştirirsin. Reading ve listening için İnternetten alıştırmalar yaparsın. Kelime için de günlük düzenli olarak çalışırsın. Bunlar gerçekten çok vakit almayan şeyler. Zaten tüm bunların dışında sana bir sürü vakit kalıyor. Yani hem çalışıp hem de hazırlığın tadını çıkarabilirsin. Sizlere eğlenceli ve başarılı bir eğitim yılı dilerim. (Burakhan Sel - Kilyos Kampüs’te Orta-önce düzeyinden Haziran sınavında C ile geçmiştir.)

Eğitim Süresi

Hazırlık Okulu'nda eğitim süresi bir yıldır. Öğrenciler, derslerin en az % 85'ine devam etmekle yükümlüdürler. Yönetim Kurulu'nca kabul edilen bir mazereti olmaksızın devamsızlığı toplam ders saatinin % 15'ini aşan öğrenciler, derslere devam etme haklarını kaybederler.

Başarı, ‘Kış, İlkahar, Yaz ve Sonbahar' dönemlerinde verilen İngilizce Yeterlik Sınavları (BÜYES/BUEPT ) ile belirlenir. Bir yıllık eğitim sonunda bu sınavlarda başarısız olmuş öğrencilerden Program 1 öğrencileri zorunlu olarak, Program 2 ve Program 3 öğrencileri de isterlerse, bu kitapçığın 11. Maddesindeki şartları sağlamaları halinde, Hazırlık Yaz Dönemi Eğitimi'ne katılırlar.

**BÜYES-Boğaziçi Üniversitesi İngilizce Yeterlilik Sınavı
BUEPT-Bogazici University English Proficiency Test

Programlara göre ders saatleri

Öğrencilerin, İngilizce öğrenimine hangi programda başlayacakları, YADYOK tarafından verilen bir Düzey Belirleme Sınavı (DBS) ile belirlenir. DBS sınavı sonucu, öğrenciler farklı yoğunluktaki programlara (Program 1, Program 2, Program 3 ve Program 4) yerleştirilirler. 2014-2015 akademik yılında Sarıtepe Kampüsü Yurtlarına yerleştirilen öğrencilerin dersleri, yine aynı kampüste yapılır. Program 4 dersleri haftada dört gün, diğer programların dersleri ise beş gün yapılır. Gerektiği hallerde farklı kampüslerde, ders saatlerinde değişiklik yapılabilir. Ders saatleri ile ilgili detaylı bilgi YADYOK web sayfasında mevcuttur.

Program Değiştirme

Dönem başında verilen ‘ Achievement 1 ' ve ‘ Quarter 1' sınavlarından sonra İdare tarafından ilan edilen kriterlere göre belirli sayıda öğrenci farklı yoğunluktaki bir programa yerleştirilebilir. Bu değişikliğin yapılmasındaki belirleyici unsur, öğrencinin ilgili sınavlardan aldığı notlardır. Amaç, öğrencinin daha başarılı olacağı bir programda eğitimine devam etmesini sağlamaktır. Program değişikliği sadece öğrencinin isteğine bağlı değildir. Bu iki sınav sonrasında kendi programlarındaki ortalamaların çok altında ya da çok üstünde not alan belirli sayıdaki öğrenci, kendi istekleri ve sınıf öğretim elemanının onayı ile farklı bir programa geçebilir. Bir üst programa geçmek isteyen bu öğrencilere bir sınav verilir ve sadece bu sınavda başarı gösteren öğrenciler, program değiştirebilirler. Program değişikliği yapıldıktan sonra öğrenci, eski programına geri dönemez.

Sınavlar

Akademik yılın ‘Güz ve Bahar' olarak adlandırılan I. ve II. dönemlerinde, öğrencilere dört adet ‘Achievement' ve dört adet ‘Quarter' olmak üzere toplam sekiz sınav verilir. Bu sayı her dönemde iki adet ‘Achievement' ve iki adet ‘Quarter' sınavı demektir.

‘Achievement' sınav günlerinde, sınav dışındaki saatlerde dersler devam eder. İkinci dönemde (Bahar Döneminde) verilen ‘Achievement' sınav sürelerinin çok uzaması durumunda, sınav günü sabah dersleri yapılmayabilir.

‘Quarter' sınav süreleri uzun olduğu için sınav günü başka ders yapılmaz. Sınav içerikleri, saatleri ve yerleri hakkındaki bilgiler sınav tarihi yaklaştığında öğretim elemanları tarafından öğrencilere bildirilir. Ayrıca sınav tarihleri ile ilgili dönemlik duyurular, sınıf panolarında ilan edilir .

‘Achievement' ve ‘Quarter' sınav notlarının ortalaması, öğrencinin BÜYES/BUEPT Sınavı'na girip giremeyeceğini belirler. Bu sınavlar dönemlik not ortalamasının % 80'ini oluşturur. ‘Achievement' ve ‘Quarter' sınavları dışında, öğretim elemanları sınıflarında verdikleri eğitimin kalitesini yükseltmek amacıyla fazladan sınav yapabilir ve ödev verebilirler. Öğretim görevlilerinin öğrencilere vereceği ve toplam 20 puan üzerinden değerlendirilen ‘Portfolyo' notu (PN) genel not ortalamasının % 20'sini oluşturur.

Aşağıdaki formülde I. ve II. dönem not ortalamalarının (DNO) nasıl hesaplandığını görebilirsiniz:

yadyok

(Ach.: Achievement; Q.: Quarter; PN: Portfolyo Notu; DN: Dönem Notu)


Sınavlara Giriş Şartları, Parçalı Geçme ve Sınav Sonuçlarının Geçerlilik Süresi

Ocak BÜYES/BUEPT Sınavı'na, ilk yarıyıl için sınava giriş koşulu olarak belirlenmiş not ortalamasına sahip olan Program 2, Program 3 ve Program 4 öğrencileri girebilirler.

Düzey

Sınava Girebilmek için En az Not Ortalaması

Program 2

85

Program 3

80

Program 4

60

Sınava Giriş Şartları:

  • Haziran BÜYES/BUEPT Sınavı'na, YADYOK tarafından belirlenmiş not ortalamasına sahip ve derslere devam hakkını yitirmemiş tüm Hazırlık öğrencileri girebilir.
  • Tüm program öğrencilerinin, Haziran sınavına girebilmek için yıl sonu ortalamasının en az 60 olması gerekmektedir.
  • Devam hakkını yitiren ya da ortalaması yeterli olmayan öğrenciler, Ağustos ve sonrasındaki sınavlara girebilirler.
  • Öğrencilerin akademik statülerine göre başvuru şartları ve sınav ücretleri değiştiği için Hazırlık öğrencilerinin eğitim aldıkları ilk ders yılı sonrasındaki yıllarda, her BÜYES/BUEPT Sınavı öncesinde başvuru koşulları için YADYOK web sayfasını takip etmeleri gerekmektedir.                                

'Parçalı Geçme' Şartları:

‘Parçalı Geçme', sınavın başarılı olunan bölüm veya bölümlerinden (dinleme, okuma, yazma), sonraki sınavlarda iki yıl süreyle muaf olma durumudur. Yani, bu hak ile Hazırlık öğrencileri, farklı bölümlerden (örnek: okuma; dinleme; yazma; dinleme-okuma; dinleme-yazma; okuma-yazma) farklı zamanlarda geçme olanağına sahiptir.

BÜYES/BUEPT Sınavı'ndan ‘ parçalı geçme ' hakkı, YADYOK İngilizce Hazırlık Birimi'nde iki dönem okumuş Hazırlık öğrencilerine tanınmış olup, Haziran sınavından itibaren başlamaktadır. Hazırlık öğrencileri, ders yılı sonundaki Haziran sınavı öncesinde gerçekleştirilen Eylül ve Ocak sınavlarının bazı bölümlerinden geçmiş olsalar dahi, Haziran sınavında tüm bölümlerden sorumludurlar. Ancak Ağustos ve sonrasındaki sınavlarda, Haziran sınavından itibaren geçtikleri bölüm veya bölümlerden iki yıl süreyle muaf olurlar.

Sınav Sonucu Geçerlilik Süresi:
Bütünüyle geçilen BÜYES/BUEPT sonucu ve Haziran sınavından itibaren başarılı olunan bölüm veya bölümler iki yıl geçerlidir . İki yıl sonunda öğrenci, halen sınavı tümüyle geçemediyse sınavın o ana dek geçtiği ve iki yılı doldurmuş ilgili bölümlerinden tekrar sorumludur. Örnek vermek gerekirse, 2014 girişli bir öğrenci 2015 Haziran sınavında ‘Okuma' ve ‘Dinleme' bölümlerinden geçip Yazma bölümünden kalmış olsun. 2015 Ağustos ve sonrasındaki sınavlarda sadece Yazma bölümünden sınava girecektir. Eğer 2016 Haziran sınavında da Yazma bölümünü vererek sınavı tümüyle geçemez ise ‘Okuma' ve ‘Dinleme' bölümlerinden muafiyeti sona ereceği için 2016 Ağustos sınavında tüm bölümlerden sorumlu olacaktır.

Derslere Devam Şartı

YADYOK Hazırlık öğrencileri, bir ders yılı içindeki toplam ders saatinin en az % 85'ine devam etmek zorundadırlar. % 15 devamsızlık sınırı, ders yılı başında sınıf panolarında duyrulur. Öğrencilerin devamsızlık sınırı, 2 dönemlik olarak ilan edilir. Öğrenciler, devamsızlık durumlarını Öğrenci Bilgi ve Kayıt Sistemi (ÖBİKAS) üzerinden takip etmekle yükümlüdür. % 15 devamsızlık sınırını aşan öğrenciler, sınırı aştıkları günden itibaren derslere devam hakkını kaybederler ve ortalamaları hesaplanmaz. Bu öğrenciler, ilgili eğitim yılı içindeki Kış (Ocak) ve İlkbahar (Haziran) dönemi Yeterlik Sınavlarına giremedikleri gibi Yaz Dönemi Eğitimi'ne kayıt haklarını da yitirirler. Ancak Yaz (Ağustos) ve Sonbahar (Eylül) dönemi Yeterlik Sınav hakları saklıdır.

Herhangi bir nedenle derse girmeyen veya ders bitmeden sınıfı terk eden öğrenci ‘yok' sayılır. Sınıf öğretim elemanlarının insiyatif kullanarak öğrencilere izin verme yetkisi yoktur. Öğrenciler, herhangi bir nedenle ders saat ve gününün değiştirilmesi ya da normal ders saatleri dışında telafi dersi yapılması durumunda, yoklama süreci aynı şekilde uygulanacağı için, ilan edilen gün ve saatlere uymakla yükümlüdür.

Mazeret ve rapor B.Ü. Medikososyal Merkezi (revir)

Revir
B.Ü. Medikososyal Merkezi (revir)

On gün ve üzeri devamsızlıklarını, Sağlık Kurulu Raporu ile belgeleyen öğrencilerin mazeretleri kabul edilir. Bu öğrencilerimizin, raporlarını YADYOK Öğrenci İşleri Ofisi'ne rapor bitiminden itibaren en geç iki ders günü içinde teslim etmeleri gerekmektedir. Raporun, bitim tarihinden sonra vaktinde teslim edilmemesi ve bu zaman zarfında öğrencinin devamsızlık sınırını aşması durumunda, sınıf listelerinden ismi silinir. Raporlu olan öğrenciler, mazeret tarihleri süresince derslere ve sınavlara giremezler.

Öğrencilerin sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılmaları veya on günden az raporlu olmaları durumunda, derslere katılmadıkları süre, öğrencinin devamsızlık sınırından düşülmez. Bu gibi durumlarda, öğrenci kendisine tanınmış olan % 15 devamsızlık izninden kullanmış olur. İstisnai şekilde önem arz eden durumlar için alınmış ancak on günün altında olan tam teşekküllü bir hastane tarafından düzenlenmiş sağlık raporlarının kabulü ise, YADYOK Yönetim Kurulu kararına bağlıdır. Öğrenci, bu raporu Yabacı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü'ne hitaben yazmış olduğu, durumunu açıklayan bir dilekçe ile birlikte, Yönetim Kurulu'nun değerlendirmesine sunmak üzere rapor bitim tarihinden itibaren en geç iki ders günü içinde YADYOK Öğrenci İşlerinden Sorumlu Müdür Yardımcısı'na teslim eder. Kurul'un raporu uygun bulması durumunda, rapor süresi öğrencinin devamsızlık sınırından düşülür. Rektörlük adına Üniversite Öğrenci İşleri Dekanlığı (ÖİD) tarafından onaylanan ve İstanbul ili dışında gerçekleşen sosyal ve sportif etkinliklere katılan öğrenciler ise katılamadıkları dersler için devamsız sayılmazlar.

Sınav günleri raporlu olan veya ÖİD tarafından onaylanmış kültürel ve sportif etkinlikler kapsamında izinli olan öğrenciler, dönem sonunda yapılan Telafi Sınavına girebilirler. ‘Sağlık Kurulu Raporu' dışında, sınav tarihlerine denk gelen kısa süreli ‘devlet hastanesi, aile hekimliği veya hükümet tabipliği' raporları, öğrencilere yalnızca Telafi Sınavına girme hakkı sağlar ancak bu raporların kapsadığı günler devamsızlıktan düşülmez. Bir dönem içinde öğrenci ancak giremediği tek bir sınav için Telafi Sınavına girebilir. Öğrencinin önceki bir sınavında raporlu olması ve ikinci bir sınavına da girememesi durumunda, giremediği ikinci sınav notu sıfır olarak hesaplanır. Önceden öngörülemeyen acil durumlarda girilemeyen bir sınavın Telafi Sınavına girebilmek için öğrencilerin durumlarını açıklayan bir dilekçe yazmaları ve mazeretlerini belgelendirmeleri gerekir. Yönetim Kurulu'nun mazereti uygun görmesi durumunda öğrenci Telafi Sınavına girebilir.

Öğretim Elemanının Derse Gelmemesi


Öğretim elemanı dersin ilk 15 dakikası içinde sınıfa gelmemiş ise, öğrenciler durumu İdare'ye haber vermekle yükümlüdürler. Bu gibi durumlarda, öğrenciler İdare tarafından bilgilendirilir ya da bir başka öğretim elemanı derse girebilir. Bu öğretim elemanı da yoklama sürecini uygulamakla yükümlüdür. Bu çerçevede, yoklama sırasında sınıfta olmayan öğrenciler ‘yok' yazılır.
Yazı Atölyesi

‘Writing Center' adı altında faaliyet gösteren ‘Yazı Atölyesi', Hazırlık öğrencilerinin akademik yazma becerilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla 1994 yılında kurulmuştur. Tüm YADYOK binalarında hizmet verilmektedir. ‘Writing Center' öğretim elemanlarımız, öğrenciler ile birebir görüşerek yazma konusundaki eksikliklerini belirler ve gerekli düzeltmelerde bulunurlar. Ayrıca, öğrencilerin akademik yazma becerilerini geliştirebilmeleri için nasıl çalışmaları gerektiği konusunda yönlendirmede bulunurlar.

‘Writing Center' randevu usulü ile işlemektedir. Kampüslerdeki sorumlu Koordinatörler, öğrencileri bu konuda yönlendirmektedirler. Öğrencilerimiz, bir sonraki hafta için bir haftalık süre zarfında kendilerine sunulan gün ve saatlerden uygun olanına randevu alırlar. Diğer öğrencilerin bu imkandan yararlanmalarını engellememek ve öğretim elemanlarımızın program akışını bozmamak için çok önemli bir mazereti olmaksızın öğrencilerin randevuları iptal edilmez. Randevu iptali için en az bir gün önceden ilgili görevliye şahsen haber verilmesi gerekmektedir. Haber vermeden randevusuna gelmeyen öğrencilerimize sonraki iki hafta içinde yeni bir randevu verilmez.

Öğrenciler, inceletmek ve geribildirim almak üzere ‘Writing Center' randevularına ders yükümlülükleri dışında yazdıkları kompozisyonlarını getirebilirler. Sınıf öğretim elemanlarınca haftalık ödev ya da portfolya kapsamında verilen yazma ödevleri için geribildirim ancak ilgili sınıf öğretim elemanlarınca verilir. İlk randevularına, o haftalarda ders programı kapsamında yazdıkları konulara benzer bir konu hakkında yazdıkları bir kompozisyon ya da paragraf getirebilirler. Sonraki haftalarda ise, gerek sınıf öğretim elemanları gerekse ‘Writing Center' öğretim elemanları kendilerine ne gibi konular hakkında yazabilecekleri yönünde yardımcı olacaklardır.

Yaz Dönem, Eğitimi

Yaz Dönemi Eğitimi, bahar dönemi İngilizce Yeterlik Sınavında başarılı olamayan tüm Program 1 öğrencileri için zorunludur. Eğitim süresi 8 hafta olup, bu öğrenciler için ücretsizdir.

Akademik yıl boyunca derse devam hakkını kaybetmemiş ve idare tarafından belirlenen yıllık portfolyo notunu alan tüm Program 2 ve Program 3 öğrencileri, isterlerse ücretli 6 haftalık Yaz Dönemi Eğitimi'ne katılabilirler.   Yaz Dönemi Eğitimi sene içinde yapılanların bir tekrarı değildir. Bu programla, öğrencilerin kendi seviyelerinde daha da ilerlemeleri hedeflenmektedir. Ancak öğrencilerin katılımı Yönetim Kurulunun belirlediği kurallara bağlıdır. Yaz dönemi eğitimi Program 4 öğrencilerini kapsamaz.

2014/2015 eğitim yılı YADYOK Yaz Dönemi Eğitimi, Program 1 öğrencileri için 15 Haziran - 7 Ağustos 2015, diğer öğrenciler için 29 Haziran – 7 Ağustos 2015 tarihleri arasında yapılacaktır.

Yaz Dönemi Eğitimi'nde derslere devam zorunluluğu vardır. Bu programa kayıt yaptırıp devamsızlığı % 10'u aşan öğrenciler, derslere devam hakkını kaybederler. Bu öğrencilerimiz, Ağustos BÜYES/BUEPT Sınavı'na girebilirler. Yaz Dönemi Eğitimi'ne kayıt için yapılması gerekenler ilkbahar dönemi sonunda YADYOK web sayfasında duyrulacaktır.

ÖTK

Açılımı
ÖTK, Öğrenci Temsilciliği Kurulu demektir. Üniversite içindeki bölüm, yüksekokul vb. birimlerin ÖTK'ları o birimlerin öğrencilerini temsil eder. YADYOK Öğrenci Temsilciliği Kurulu, yüksekokul öğrencilerini ilgilendiren konu ve sorunlarda yüksekokul öğrencilerini temsil eder. ÖTK seçimleri ile ilgili seçim takvimi, dersler başladıktan sonra öğrencilere duyrulur. Aday olmak isteyen öğrencilerimiz o tarihler içinde isimlerini YADYOK Öğrenci İşleri Ofisi'ne bildirirler ve seçimlerden önce kampanyalarla kendilerini tanıtırlar.

Oluşumu ve Yapısı
ÖTK, her akademik yıl başında bölüm veya birim öğrencileri arasından çıkan gönüllü adayların İnternet ortamında oylanması sonucu oluşturulur. Hazırlık Birimi'nde her programın öğrencileri kendi içlerinde bir seçim yaparlar. Her programdan oylama sonucu en fazla 5 temsilci çıkabilir. Program oylamalarında, ilgili programı temsil edecek asil üye/lerin seçilebilmesi için toplam oy sayısı % 30, herbir adayın oy sayısı ise % 10 barajını geçmek durumundadır. Aksi takdirde o programdan ÖTK temsilcisi çıkamaz. Asil üyelerin, ekip halinde çalışmaları beklendiğinden sorumluluk almaktan çekinmeyecek ve takım çalışmasında uyumlu olabilecek öğrencilerimizin aday olmaları tavsiye olunur. Öğrencilerimizin, sorumluluklarını benimseyememeleri ve/veya takım çalışmalarını yürütememeleri durumunda Kurul, amaçlarını yerine getirmede zorluklar yaşamaktadır.
 
İşleyişi
ÖTK Başkanı veya Başkan Yardımcısı düzeyinde YADYOK Yönetim Kurulu ve Kilyos Sarıtepe Kampüsü Koordinatörlüğü Yürütme Kurulu toplantılarına katılarak öğrencileri yönetimde temsil eder. Öğrenciler arasında sportif ve kültürel faaliyetler düzenler. Bunları yaparken, üniversitedeki diğer öğrenci kulüpleri ile eşgüdümlü çalışır.

ÖTK Yönetmeliği'ni, üniversite web sayfasındaki ‘Hızlı Erişim' linkinden sırasıyla ‘Öğrenciler' ve ‘Öğrenci İşleri', ve ‘Öğrenci Temsilciliği Kurulu İç Yönetmeliği' başlığı altında bulabilirsiniz.

İngilizce Yeterlilik Sınavı: BÜYES/BUEPT

YADYOK İngilizce Yeterlik Sınavı (BÜYES/BUEPT) Eylül, Ocak, Haziran ve Ağustos aylarında verilir. Üniversitemiz öğrencilerinin, bölümlerinden ders almaya başlayabilmeleri için yeterli düzeyde İngilizce bilip bilmediklerini ölçmek amacı ile verilen bu sınav, ‘Dinleme', ‘Okuma', ve ‘Yazma' bölümlerinden oluşur. Sınav, yaklaşık 3.5 saat sürer. ‘Yazma' bölümünden önce 30 dakikalık bir ara vardır. Bu ara süresince sınav binasından çıkılamaz. Sınav binası ve salonunda iki ayrı kimlik kontrolü vardır. Saat 10:00'da başlayan sınav için bina kapısındaki kontrolün uzun sürmesi nedeniyle öğrenciler 09:00' dan itibaren içeriye alınmaya başlanır.

Sınava girebilmek için iki adet resmi ve güncel fotoğraflı bir kimlik (öğrenci kimlik kartı, pasaport, nüfus cüzdanı,ehliyet) gösterilmesi zorunludur. Kimlik kartındaki fotoğraf güncel değil ya da deforme olmuş ise kontrolü yapan öğretim elemanı başka bir resimli kimlik gösterilmesini isteyebilir. İETT veya benzeri pasolar kimlik yerine geçmez. Sınavda, sadece mavi ya da siyah renkli tükenmez kalem kullanılması zorunludur.

BÜYES/BUEPT sınavı ile aynı gün TWE (Test of Written Examination) yani Yazma Sınavı yapılmaktadır. Önceden TOEFL sınavına girerek genel toplamda istenen notu almış ancak yazma bölümünden başarılı olamamış öğrencilerimizin, BÜYES/BUEPT Sınavı'ndan önce YADYOK Öğrenci İşleri Ofisi'ne başvurarak YADYOK'un TWE sınavına girmek istediklerini belirtmeleri gerekir. TWE sınavında başarılı oldukları takdirde TOEFL sınav sonucunun orjinal sonuç belgesi ile YADYOK Öğrenci İşleri Ofisi'ne gelerek onay belgesi alabilirler ve bu şekilde İngilizce yeterliklerini kanıtlamış olurlar. Dönem içinde herhangi bir zamanda TOEFL belgesi onaylatılabilir. I. dönem içinde TOEFL ile İngilizce yeterliklerini belgelemiş olan öğrencilerin II. dönem bölüm derslerine başlamaları gerekmektedir.

Hazırlık öğrencileri ders yılı sonunda ancak Haziran BÜYES/BUEPT sınavından sonra, geçtikleri bölümden tekrar sınava girmeme hakkı kazanırlar. 2014 girişli öğrenciler için bu hak 2015 Haziran sınavı ile başlar. 2014 Eylül ve 2015 Ocak sınavları bu değerlendirmeye dahil değildir. Örneğin 2014 Eylül sınavında Dinleme bölümünden geçmiş ancak Okuma ve Yazma bölümlerinden kalmış olan bir öğrenci 2015 Ocak ve Haziran sınavlarında bütün bölümlerden sorumludur. Ancak, 2015 Ağustos ve sonrasındaki sınavlarda, Haziran sınavında geçemediği bölüm/bölümlerden sınava girer. Başarılı olunan sınav veya bölüm/bölümlerin geçerliliği iki yıldır. İki yılın sonunda ilgili bölümlerden tekrar sınava girilmesi gerekmektedir. (Bakınız: Madde 5 ‘Parçalı Geçme' Şartları)

Notlandırma

Sınavda en düşük geçme notu ‘C' dir. ‘C' notu 60 sayısal nota denktir. Ancak Ü niversitemizde harf sistemi kullanıldığı için notların sayısal karşılıkları ilan edilmez. Not yelpazesi ‘A, B, C, S, F1, F2, F3 ve F4' olarak belirlenmiştir. ‘A, B, C' öğrencinin sınavda başarılı olduğunu, ‘NP' öğrencinin sınava girmediğini gösterir. Sınavda başarısız olan öğrencilerin bulunduğu listedeki ‘S' harfi, İngilizcede başarılı anlamına gelen ‘Satisfactory' kelimesini, ‘F' harfi de kalmak anlamına gelen ‘Fail' kelimesini temsilen kullanılır. Öğrencinin kaldığını gösteren ‘F' notları F1'den F4'e doğru düşmektedir. ‘F1' en yüksek kalma notu iken ‘F4' en düşük kalma notudur. Parçalı olarak geçilen bölümlerin geçerlilik süresi iki yıl olduğu için bu süre zarfında sınavın tamamında başarılı olamayanlar, o zamana kadar muaf oldukları süresi dolan bölümlerden, tekrar sınava girmek zorundadırlar. BÜYES/BUEPT sınav içeriği, sınav değerlendirme süreci ve notlandırma sistemine ilişkin detaylı bilgiler, YADYOK web sayfasındaki Ögrenci Kitapçığı başlığı altında mevcuttur.(http://www.yadyok.boun.edu.tr/birim/ogrenci-el-kitabi.htm)

BÜYES/BUEPT SINAVI: İÇERİK, DEĞERLENDİRME SÜRECİ & NOTLANDIRMA

SINAV İÇERİĞİ

BÜYES/BUEPT Sınavı üç bölümden oluşur: ‘Duyduğunu Anlama (Dinleme)', 'Okuduğunu Anlama (Okuma)' ve 'Yazılı İfade (Yazma).

Duyduğunu Anlama bölümü 'Seçici Dinleme' (Selective Listening) ve 'Ayrıntılı Dinleme' (Careful Listening) olarak iki kısımdan oluşur. Dinleme metinleri bir öğretim elemanı tarafından bir kez okunur. ‘Seçici Dinleme' kısmında, öğrenciler metin okunmadan önce soruları 3 dakika inceler ve sorulara metnin okunması esnasında cevap verirler. Metnin okunması sona erdiğinde öğrencilere cevaplarını kontrol etmeleri için 3 dakika süre verilir. ‘Ayrıntılı Dinleme' kısmında ise öğrenciler soruları görmeden evvel metin okunurken not alırlar. Öğrencilere metindeki ana fikirleri, düşünceler arası geçişleri, ifadeler arası anlam ilişkilerini (sebep-sonuç, zıtlık, çelişki, vb.), örneklendirmeleri ve tanımları not almaları tavsiye edilir. Metnin okunması sona erdiğinde öğrencilere notlarından yararlanarak soruları cevaplamaları için 15 dakikalık süre tanınır.

Okuduğunu Anlama bölümü ‘Arayarak Okuma' (Search Reading) ve ‘Ayrıntılı Okuma' (Careful Reading) olarak iki kısımdan oluşur. ‘Arayarak Okuma' kısmında, öğrenciler önce soruyu okurlar. Ardından, soruda geçen anahtar kelime/kelimelerden yola çıkarak metinde konunun geçtiği ilgili paragrafı bulurlar. Soruyu cevaplayabilmek için o paragrafı dikkatlice okumaları gerekir. ‘Arayarak Okuma' 8-10 sorudan oluşur ve bu kısım için toplam süre 30-35 dakikadır. Sorular metindeki bilgi sırasına göredir ve sorulara kısa cevap vermek gerekir. Kısa cevapta dikkat edilmesi gereken husus, soru neyi soruyorsa sadece onu yazmak, gereksiz bilgi eklememektir. Ayrıca, cevabın uzun versiyonu düşünüldüğünde, yani bütün bir cümle şeklide cevaplandığında nasıl bir dilbilgisi yapısı ve anlam bütünlüğü içinde olması gerekiyorsa kısa cevap, bu kıstas gözönünde bulundurularak oluşturulmalıdır. İkinci kısım olan ‘Ayrıntılı Okuma'da, öğrencilerin metni ayrıntılara dikkat ederek okuyup anlaması ve sorulan bilgiyi ilgili paragrafta bulduktan sonra hem paragrafın kendisi hem de öncesi ve sonrasındaki paragrafların anlam bütünlüğü içinde değerlendirmesi yoluyla soruları cevaplandırmaları beklenmektedir. ‘Ayrıntılı Okuma' 9-11 sorudan oluşur ve bu kısım için toplam süre 40-50 dakikadır. Soru tipleri ‘Arayarak Okuma' bölümündeki soru tiplerinden farklıdır. Bu sorular, metindeki ana fikirleri ve önemli detayları anlama, yorumlama, paragrafta tartışılan düşüncelerarası ilişki kurabilme ve bu düşünceler öncesi ve sonrasındaki paragraflar, hatta metnin bütünü ile ilişkilendirebilme becerilerini ölçer. Soru tipleri kısa cevap, çoktan seçmeli ve eşleştirme şeklinde olabilir.

Yazılı İfade  bölümünde öğrencilerden iki farklı konu üzerine iki kompozisyon (herbiri yaklaşık bir A4 sayfası uzunluğunda) yazmaları beklenir. Kompozisyon konularında, öğrencinin tartışabileceği yardımcı fikirlere yer verilir. Öğrenciler verilen yardımcı fikirler yerine kendi buldukları yardımcı fikirleri kullanarak da kompozisyonlarını yazabilirler. Herbir kompozisyon için ayrılan süre 40 dakika olup heriki konu öğrencilere yazma sınavı başında verilir. Öğrenciler, 80 dakikalık süre içinde diledikleri yazma konusundan başlayabilirler. Değerlendirme aşamasında dilbilgisi ve anlam bakımından yetkin bir akademik İngilizce, ve düşüncelerin uyumlu bir biçimde ifadesi esas alınır. Düşüncelerarası geçişlerin sağlanması ve sunulan düşüncelerin açıklama, tanımlama, tasvir ve örneklendirme yoluyla detaylandırılması da akademik düzeydeki başarılı bir kompozisyonun vazgeçilmez unsurlarındandır.

SINAV DEĞERLENDİRME SÜRECİ

BÜYES/BUEPT sınavının tüm bölümlerinin değerlendirilmesi YADYOK İngilizce Hazırlık Birimi bünyesindeki öğretim elemanları tarafından okulda yapılır. 

Duyduğunu Anlama  ve  Okuduğunu Anlama  bölümlerinde sınav kağıdını ilk değerlendiren öğretim elemanı notları bir sınav değerlendirme çizelgesine yazar. İkinci öğretim elemanı, ilk öğretim elemanının verdiği notları görmeden sınav kağıdını okur ve ayrı bir sınav değerlendirme çizelgesi doldurur. Üçüncü öğretim elemanı, heriki sınav değerlendirme çizelgesini karşılaştırarak nihai notu verir.  

Yazılı İfade  bölümünde her öğrencinin birinci kompozisyonu iki ayrı öğretim elemanı tarafından okunur ve notları ayrı sınav değerlendirme çizelgelerine yazılır. İkinci kompozisyon da aynı şekilde değerlendirilir. Diğer bir deyişle bir öğrencinin sınav kağıdı:

Seçici Dinleme   3 öğretim elemanı
Ayrıntılı Dinleme 3 öğretim elemanı
Arayarak Okuma    3 öğretim elemanı
Ayrıntılı Okuma 3 öğretim elemanı
Yazılı İfade   4 öğretim elemanı

olmak üzere toplam 16 öğretim elemanı tarafından değerlendirilir.

Tarafsız bir değerlendirme için sınav kağıtlarının üzerine sadece öğrencinin ‘sınav numarası' ile ‘isim ve soyadının baş harfleri' yazılmaktadır. Aynı amaçla, sınav okuma işlemi sırasında hiçbir öğretim elemanı diğerinin sınav değerlendirme çizelgesini göremez.

  • Her  Bölüm için Geçme-Kalma Sınırında Olan Öğrencilerin Kağıtlarının Yeniden Değerlendirilmesi: Tüm kağıtlar değerlendirildikten sonra, geçme-kalma sınırında olan öğrencilerin kağıtları tekrar okunur ve sınav değerlendirme çizelgesindeki notları kontrol edilerek herhangi bir değerlendirme hatası ya da teknik hata varsa düzeltilir. Böylece, sözkonusu durumdaki öğrencilerin sınav kağıtları

Seçici Dinleme   1 öğretim elemanı
Ayrıntılı Dinleme 1 öğretim elemanı
Arayarak Okuma    1 öğretim elemanı
Ayrıntılı Okuma 1 öğretim elemanı
Yazılı İfade   2 öğretim elemanı

olmak üzere toplam 6 öğretim elemanı tarafından tekrar değerlendirilir. Özetle, sınava girip geçme-kalma sınırında kalan bir öğrencinin sınav kağıdı 22 öğretim elemanı tarafından değerlendirilmiş olur.

NOTLANDIRMA

  • Duyduğunu Anlama ve Okuduğunu Anlama Bölümlerinin Notlandırılması: Herbir doğru yanıt 2 puan değerindedir. Kısmen doğru yanıtlanmış sorulara puan verilmez. 
  • BÜYES/BUEPT Sınavında   Kalan Öğrencilere  Duyduğunu Anlama ve Okuduğunu Anlama Bölümlerinden Verilen Harf Notlarının Yüzdelik Değerleri: Öğrenciler ‘Duyduğunu Anlama' ya da ‘Okuduğunu Anlama' bölümü toplam puanlarının yüzdelik başarı oranına göre aşağıdaki harf notlarını alırlar.  'Satisfactory'  kelimesinin baş harfi olan  ' S ' harf notu öğrencinin ilgili bölüm/bölümlerden ‘Geçer Not' aldığını, yine ‘Fail'  kelimesinin baş harfini temsil eden F1, F2, F3, ve F4  harf notları ise öğrencinin ilgili bölüm/bölümlerden kaldığını gösterir.

    S:   Duyduğunu Anlama/Okuduğunu Anlama Bölümü Toplam Puanı = % 100-60 
    F1: Duyduğunu Anlama/Okuduğunu Anlama Bölümü Toplam Puanı = % 59-55
    F2: Duyduğunu Anlama/Okuduğunu Anlama Bölümü Toplam Puanı = % 54-45
    F3: Duyduğunu Anlama/Okuduğunu Anlama Bölümü Toplam Puanı = % 44-30
    F4: Duyduğunu Anlama/Okuduğunu Anlama Bölümü Toplam Puanı = % 29-1

  • Yazılı İfade Bölümünün Notlandırılması: Her öğrencinin ‘Yazılı İfade' bölümü kağıtları toplam 4 öğretim elemanı (her kompozisyon için iki öğretim elemanı olacak şekilde) tarafından değerlendirilir. Değerlendirme bittiğinde her öğrencinin toplam 4 tane yazılı ifade notu olur. Öğretim elemanları, kompozisyonları değerlendirirken aşağıda gösterilen harf notlarını (MA, A, D, vs.) kullanırlar. Daha sonra bu harf notlarının sayısal karşılıkları (75, 60, 55,... ) alınarak dört notun aritmetik ortalaması hesaplanır.

    BÜYES/BUEPT  Yazılı İfade Notlandırma Cetveli (harf notları ve 100 üzerinden sayısal karşılıkları) aşağıdaki gibidir.

EXCELLENT:  100
VG VERY GOOD ACADEMIC ENGLISH: 85
MA CLEARLY MORE THAN ADEQUATE:   75
A ADEQUATE FOR UNIVERSITY STUDY: 60
D DOUBTS ABOUT ADEQUACY:    55
NA NOT ADEQUATE:  50
FBA FAR BELOW ADEQUACY:   30
INS INSUFFICIENT:    20
WN WROTE NOTHING: 1
ABS ABSENT: 0

Bu cetveldeki her notun detaylı açıklaması ve BÜYES/BUEPT’e girip bu notları alan öğrencilerin örnek kompozisyonları için tıklayın.

Öğretim elemanları, notlandırmaları yaparken birbirlerinin notlarını görmezler. Notlandırmalar bittikten sonra her öğrencinin birinci ve ikinci kompozisyonu için farklı öğretim elemanlarının verdiği notlar Sınav Birimi tarafından karşılaştırılır. Eğer bir öğrenci aynı kompozisyon için iki öğretim elemanından tutarsız notlar aldı ise kompozisyon üçüncü bir öğretim elemanı tarafından tekrar okunur ve  notlandırılır. Örneğin, aynı kompozisyona bir A (60) bir NA (50) notu verildiyse bu, tutarsız notlandırma sayılır. İki öğretim elemanının aynı kompozisyona verdiği notlar arasında yukarıdaki not yelpazesine göre sadece 1 not aralığı fark olabilir.  (E-VG, VG-MA, MA-A, A-D, vb.)

  • BÜYES/BUEPT Yazılı İfade Bölümü Geçme Barajı: BÜYES/BUEPT'in Yazılı İfade Bölümünü geçebilmek için öğrencinin Yazılı İfade bölümü not ortalaması  en az 56 olmak zorundadır. Başka bir deyişle, öğrencinin aldığı 4 nottan en azından birinin en az A (60) olması gerekmektedir. Aşağıda Yazılı İfade Bölümünden geçmek için gerekli olan en az 56 not ortalamasının hangi şekillerde olabileceğinin örnekleri gösterilmiştir.

Kompozisyon I

Kompozisyon II

1. not

2. not

1. not

2. not

60

55

55

55

225/4=56
GEÇER


Kompozisyon I

Kompozisyon II

1. not

2. not

1. not

2. not

60

60

55

50

225/4=56
GEÇER

  • BÜYES /BUEPT Sınavı'nda Kalan Öğrencilere Yazılı İfade Bölümünde Verilen Harf Notlarının Yüzdelik Değerleri: Öğrenciler, Yazılı İfade bölümü not ortalamalarının yüzdelik başarı oranına göre aşağıdaki harf notlarını alırlar.  ' S'   öğrencinin yazılı ifade bölümünden geçtiğini,  ' F1, F2, F3, F4' ise kaldığını gösterir.

    S:   Yazılı İfade Bölümü Not Ortalaması = % 100-56
    F1: Yazılı İfade Bölümü Not Ortalaması = % 55
    F2: Yazılı İfade Bölümü Not Ortalaması = % 54-50 
    F3: Yazılı İfade Bölümü Not Ortalaması = % 49-40
    F4: Yazılı İfade Bölümü Not Ortalaması = % 39-1

  • Sınavın Tümünü Geçen Öğrencilerin Toplam Puanının (Sınav Notu) Hesaplanması: BÜYES/BUEPT not ağırlıkları, Duyduğunu Anlama (L) % 30, Okuduğunu Anlama (R) % 40, Yazılı İfade (W) % 30 olmak üzere 3 bölüm notlarının toplamından oluşur ve aşağıdaki formül uygulanarak hesaplanır:

yadyok

Bu hesaplama sonucunda çıkan toplam puanlar aşağıda belirtilen aralıklara göre  ' A B C' harf notları olarak ilan edilir. Üniversitemizde harf sistemi kullanıldığı için notların sayısal karşılıkları ilan edilmez.

BÜYES/BUEPT Toplam Puanı 100-85 = A
BÜYES/BUEPT Toplam Puanı 84-70 = B
BÜYES/BUEPT Toplam Puanı 69-60 =  C

Sınavı geçmek için öğrencinin ‘Yazılı İfade' bölümünden en az (56) ortalama alması,  ve ‘Duyduğunu Anlama' ve ‘Okuduğunu Anlama' bölümlerinin toplamından da % 60 başarı sınırına ulaşması gerekir. Bu şartları sağlayan öğrencilerin genel ortalamaları 60'a denk gelir ve sınavı geçerler.

Sınav Sonucuna İtiraz Hakkı

Sınav sonuçlarının açıklanmasını takip eden iki gün içerisinde öğrenciler sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. Ancak, itiraz hakkının amacı sınav sonucunda teknik bir hata olduğunu düşünen öğrencinin girişimi ile mevcut olması halinde sözkonusu hatanın düzeltilmesini sağlamaktır. İtiraz değerlendirmeleri sırasında kağıtlar farklı kriterlere göre değerlendirilmez . Bu yüzden gerçekten sınav sonucunda bir hata olduğunu düşünen kişilerin itiraz etmesi beklenmektedir.  

İtiraz edecek olan öğrencilerin YADYOK İdaresi'nden aldıkları itiraz formunu eksiksiz ve yanlışsız olarak doldurmaları son derece önemlidir. İtiraz edilen sınav kağıtları, öğretim elemanları tarafından itiraz başvurularının bitiminden sonraki gün incelenir ve sonuçlar değerlendirmenin ertesi günü YADYOK web sayfasında ilan edilir.

İngilizce Yeterlilik Sınavı (BUEPT) Örneği

yadyok

2014 Yılı BÜYES/BUEPT Tarihleri

14 Ocak 2015, Çarşamba

10 Haziran 2015, Çarşamba

11 Ağustos 2015, Salı

Eylül 2015, (Günü henüz akademik takvimde belli değil)

 


BÜYES/BUEPT Sınavı’na Eşdeğer Olan Sınavlar

Boğaziçi Üniversitesi Senatosu TOEFL ve IELTS (Akademik) sınavlarını BÜYES/BUEPT'e eşdeğer sınavlar olarak onaylamıştır. TOEFL ve IELTS sınav sonuçları, YADYOK tarafından onaylanmadıkça geçerli sayılmaz. Sadece son iki yıl içinde alınmış sınavlar onaylanmaktadır. Kurumsal TOEFL sınav sonuçları kabul edilmemektedir. Öğrenciler, sınav sonuçları ilan edildiğinde YADYOK Öğrenci İşleri Ofisi'ne gelerek onay belgesi alırlar. TOEFL sınavının genel toplamında yeterli notu alan ancak yazma bölümünde şart koşulan asgari puanı alamayan öğrenciler, BÜYES/BUEPT sınavı ile aynı gün yapılan TWE sınavına girebilir ve başarılı olmaları durumunda TOEFL skoru ile birlikte İngilizce yeterlik onayı alabilirler.

9 Ocak 2013 İtibarı ile Şart Koşulan TOEFL ve IELTS (Academic) Başarı Kriterleri:   
                                        

Bu değerlendirmelerde değişiklik yapılabilir. Değişiklik yapılması durumunda, yeni puan değerleri öğrencilere ilan edilir ve ilan tarihinden itibaren bu değerler geçerli kabul edilir.

  • TOEFL (Paper-based) 550, TWE 4.5
  • TOEFL (Paper-based) 550, B.U. TWE Pass
  • TOEFL IBT 79, TWE 22
  • TOEFL IBT 79, B.U. TWE Pass
  • IELTS (Academic) 6.5, Writing 6.5
  • IELTS (Academic) 6.5, B.U. TWE Pass
Yarıyıl İzinli Sayılma

Hazırlık sınıfına kayıtlı olan öğrenciler, 2014-2015 akademik yılı için Güz döneminde en geç 1 Aralık 2014 Pazartesi , Bahar döneminde ise 13 Nisan 2015 Pazartesi tarihine kadar yarıyıl izni almak için YADYOK Yönetim Kurulu'na mazeretlerini açıklayan bir dilekçe ile başvurabilirler. İznin kabulü, süresi ve öğretim süresine sayılıp sayılmayacağı YADYOK Yönetim Kurulu kararı ile belirlenmektedir. Bu öğrencilerimizin, kayıt dondurdukları ilk akademik yıl içindeki Ocak ve Haziran sınavlarına girme hakları yoktur. Sınava girme hakları Ağustos BÜYES/BUEPT Sınavı ile başlar. Süreye sayılmadan izinli sayılan öğrenciler Ağustos ve/veya Eylül sınavlarına katılmak istedikleri takdirde mutlaka online başvuru yapmalıdırlar.

Danışmanlık ve Destek Birimleri BÜREM ve BÜSÖD

Boğaziçi Üniversitesi Psikolojik Rehberlik Merkezi (BÜREM), Güney Kampüste yer alan öğrenci destek birimlerimizdendir. Akademik, sosyal ve bireysel düzeydeki ilişkilerde yaşadığınız zorlukları paylaşmak ve çözüm odaklı bir plan dahilinde ilerlemek, bazı soruları irdelemek ya da psikolojik destek almak için BÜREM'e başvurabilirsiniz. Sorunlarınızı birikmeden ve büyümeden ele almanız yeni akademik ve sosyal ortamınıza uyumunuzu kolaylaştıracaktır. BÜREM'e başvuru ve yapılan çalışmalar ‘gizlilik' ilkesi çerçevesinde yürütülmektedir.  Ayrıca Sarıtepe Kampüsü'nde BÜREM koordinasyonluğunda benzer çalışmalar yapan Sarıtepe Öğrenci Destek Birimi (BÜSÖD) bulunmaktadır.

Bilgisayar Destekli Dil Laboratuvarı

Kuzey Kampüs ve Sarıtepe Kampüsü YADYOK Binalarında bulunan laboratuvarlarda,, öğrencilerimiz sınıflarda yapılan eğitime ek olarak Multimedya olanaklarından yararlanabilirler. Öğrenci kimliklerini göstererek bu laboratuvarlarda Internet sitelerinde araştırma yapabilir, e-postalarını okuyabilir, dinleme becerilerini ve bilgisayarlara yüklenmiş olan programlarla İngilizce dilbilgilerini geliştirebilirler.

ÖBIKAS

ÖBİKAS, Öğrenci Bilgi ve Kayıt Sistemi adı verilen sistemin kısaltmasıdır. Üniversite Kayıt İşleri Ofisi'ne bağlı olan bu sistem aracılığıyla öğrencilere, akademik konularla ilgili e-postalar gönderilebilmektedir. Aynı şekilde YADYOK İdaresi de, ders programları ve sınav tarihlerindeki değişiklikler gibi konularda öğrencileri bu yolla bilgilendirmektedir. Bu e-postaları alabilmeniz için Kayıt İşleri Ofisi'nin size verdiği boun uzantılı e-posta adresini kullanmanız öncelikli olarak tavsiye edilir. Yoğun olarak kullandığınız başka bir e-posta adresinizi kullanmak isterseniz, bu adresin ÖBİKAS'ta mutlaka tanımlanmış olduğundan emin olmalısınız. Aksi halde, Üniversite ve YADYOK İdaresi tarafından gönderilen ve almakla yükümlü olduğunuz önemli bilgilendirme yazıları size ulaşmayacaktır. Ayrıca, ders ve BÜYES/BUEPT sınavlarına ilişkin duyurular, YADYOK web sayfası (www.yadyok.boun.edu.tr) kanalıyla yapılmaktadır.

ÖBİKAS’ta  Elektronik Posta Adresi Güncellemesi:

ÖBİKAS'ta öğrencilerimizin en güncel elektronik posta adreslerinin kayıtlı olması gerekir. Sistemde tanımlı e-posta adresini, güncel olanı ile değiştirmek için gerekli adımlar aşağıdaki gibidir:

  1. http://registration.boun.edu.tr/ adresine gidiniz.
  2. STUDENTS à ‘Student Information’a tıklayarak ‘User ID (kullanıc adı)’ ve ‘Password (şifre)’ kutucuklarına Öğrenci Numaranız ve Şifre bilgilerinizi giriniz.
  3. Açılan sayfanın alt kısmında ‘Update E-mail’ kutucuğuna tıklayınız.
  4. Aktif olarak kullandığınız e-posta adresinizi, ilgili kutucuğa girerek ‘Save (kaydet)’ kutucuğuna tıklayınız. 

İşleminiz başarıyla tamamlanmıştır!

Akademik ve idari konularındaki sorularınız için:

hazirlikboun.edu.tr