Yabancı Diller YüksekokuluGuneyKuzeySarıtepeEnglishYADYOK




Öğrenci el Kitabı 2013/2014

Sevgili Öğrencilerimiz,

Bu kitapçık, Boğaziçi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nda (YADYOK) geçireceğiniz bir yıl boyunca size yardımcı olacak önemli bilgiler içermektedir.

Kitapçığı dikkatlice okuduktan sonra yardım için öğretim elemanlarından ve YADYOK İdaresi’nden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bu bir yıl içinde katılacağınız her ders ve ardından sizin yapacağınız günlük düzenli çalışma başarınız için çok önemlidir. İlk günden itibaren düzenli çalışmaya başlamazsanız sonradan çok zorlanabilirsiniz. Hatta geriye dönmeniz ve eksiklerinizi kapatmanız mümkün olmayabilir. Bunu aklınızın bir köşesinde tutarak kendinize dikkatle takip edeceğiniz bir çalışma programı hazırlamanızı, derslerde öğrendiklerinizi düzenli olarak tekrarlamanızı ve ödevlerinizi muhakkak yapmanızı tavsiye ederiz.   

YADYOK’ta geçireceğiniz bir yıl boyunca ve takip eden öğrenim hayatınızda başarılar dileriz.

YADYOK Müdür ve Müdür Yardımcıları
www.yadyok.boun.edu.tr

2012 Girişli Öğrencilerimizden Tavsiyeler

Öncelikle merhabalar taze kan arkadaşlar. Her Boğaziçi öğrencisi gibi sizlerin de önünde geçilmesi gereken ünlü bir “proficiency” sınavı var. Ve çoğunuz daha okulun ilk günlerinden itibaren bu meşhur sınavla ilgili, özellikle “beginner” öğrenciler için oldukça korkutucu hikayeler duyacaksınız. Merak etmeyin ben de aynen sizler gibiydim. Kaldığım yurtta onlarca “remedial” öğrenci vardı ve hepsinin bana söyledigi şey, Eylül sınavına kadar verebilirsen hepsini, helal olsun sanaydı. Ama ben etrafımda yüzlerce hazırlığı geçen ağabeylerimi görünce “proficiency” hakkındaki korkularımı bir kenara bırakıp yavaştan çalışmaya başladım. Günde ortalama 45 dk.-1 saatimi ayırıp günlük tekrarımı ve kelime ezberimi yapardım. Arada sırada da ödevlerimi. Bunlara ek olarak sınav haftalarına has bir şekilde günde 4 saat çalıştığım günler de oluyordu. Haziran sınavında düzenli, az ama öz çalışmamın karşılığını aldım ve “B” ile geçtim. Şunu da belirtmek isterim ki, eğer günde 1 saat yerine 2 ya da 3 saat düzenli çalışsaydım “A” ile geçmek işten bile değildi. Uzun lafın kısası, yalnızca ve yalnızca düzenli ve programlı çalışmak her öğrenciye proficiency sınavını geçmek için kâfi olacaktır. Özellikle “beginner” öğrencileri, lütfen düzenli çalışın ve başkalarının hikayelerine aldırmayın. Hocalarınızın yönlendirmelerine olabildiğince uymaya çalışın. (Başlangıç düzeyinde eğitim gören bu öğrencimiz Haziran sınavını “B” ile geçti.)

Merhaba, muhtemelen zorlu bir sene geçirdin, ve emeklerinin karşılığını alıp Boğaziçi'ne geldin, hoşgeldin. Şimdi önünde, üniversite sınavı için karşı karşıya kaldığın derslere pek benzemeyen  tek bir ders var, İngilizce. Belki aramızdan bazıları daha önce İngilizce ile fazla içiçe değildi, ya da “Proficiency” sınavına nasıl çalışılacağını kestiremeyip hafif bir endişeyle karşı karşıya. Bu seneyi yeni atlatmış bir arkadaşın olarak, öncelikli tavsiyem hangi kurla başlarsan başla, hazırlığı gözünde büyüterek başlama. Bu sene  üniversite hayatın boyunca hem başarılı olup hem de bolca boş vakit bulabileceğin tek sene diyebilirim. Özellikle ilk hafta her şey çok zor ve yabancı gibi görünebilir ancak kısa süre içerisinde alışacaksın ve sandığın gibi olmadığını göreceksin, merak etme. Derslere devamlılık sana çok fayda sağlayacaktır. Kendi başına çalışmasan bile derslere katılman seni İngilizce ile daha çok içiçe yapıyor ve başarını kesinlikle artırıyor. Tabi ki kendi kendine çalışmak da şart. Gramer ve kelime çalışman sınavın bütün bölümlerinde başarılı olman için büyük önem taşıyor. Mutlaka bir kelime defteri edin, özellikle Reading parçalarındaki kelimelerin üzerine düş. İkincisi, portfolyo ödevlerini aksatmamak, Writing bölümünü geçmeyi garantiye almak gibi bir şey. Ders çalışmayı düzene oturttuğun sürece, gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki, geriye istediğin gibi geçirebileceğin kocaman bir vakit kalıyor. Temponu da sınava doğru biraz arttırırsan, Haziranda sınavı geçmemen  için hiçbir sebep yok. Bol eğlenceli ve sonu mutlu biten bir sene dilerim! (Sarıtepe Kampüsü’nde Orta düzeyde eğitim gören bu öğrencimiz Haziran sınavını “A” ile geçti.)

Eğitim Süresi ve Devam Zorunluluğu

Hazırlık Okulu'nda eğitim süresi bir yıldır. Öğrenciler, derslerin en az % 85’ine devam etmekle yükümlüdürler. Yönetim Kurulu'nca kabul edilen bir mazereti olmaksızın devamsızlığı toplam ders saatinin % 15’ini aşan öğrenciler, derslere devam etme haklarını kaybederler.

Başarı, ‘Sonbahar, Kış, İlkahar ve Yaz’ dönemlerinde verilen İngilizce Yeterlilik Sınavları (BÜYES/BUEPT ) ile belirlenir. Bir yıllık eğitim sonunda bu sınavlarda başarısız olmuş öğrencilerden durumu bu kitapçığın 11. maddesine uygun olanlar Hazırlık Yaz Dönemi Eğitimi’ne katılabilirler. Bu öğrenciler, Yaz Dönemi’ne devam edebilir veya doğrudan Ağustos ve Eylül BÜYES/BUEPT Sınavlarına girebilirler.

**BÜYES-Boğaziçi Üniversitesi İngilizce Yeterlilik Sınavı
BUEPT-Bogazici University English Proficiency Test

Düzeylere göre ders saatleri

Öğrencilerin, İngilizce öğrenimine hangi düzeyde başlayacakları, YADYOK tarafından verilen bir Düzey Belirleme Sınavı (DBS) ile belirlenir. DBS sınavı sonucu, öğrenciler Başlangıç, Orta-öncesi, Orta veya İleri düzey programlarına yerleştirilirler. 2013-2014 akademik yılında Sarıtepe Kampüsü Yurtlarına yerleştirilen öğrencilerin dersleri, yine aynı kampüste yapılır. İleri düzey dersleri haftada dört gün, diğer düzeylerin dersleri ise beş gün yapılır. Ders saatleri ile ilgili detaylı bilgi YADYOK web sayfasında mevcuttur.

Düzey Değiştirme

Başlangıç dışındaki düzeylerde, “Achievement 1” ve “Quarter 1” sınavlarından sonra İdare tarafından ilan edilen kriterlere göre belirli sayıda öğrenci bir alt düzeye yerleştirilebilir. Bu değişikliğin yapılmasındaki belirleyici unsur, öğrencinin ilgili sınavlardan aldığı notlardır. Amaç, öğrencinin daha başarılı olacağı bir düzeyde eğitimine devam etmesini sağlamaktır. Düzey değişikliği sadece öğrencinin isteğine bağlı değildir. Bu iki sınav sonrasında kendi düzey ortalamalarına göre en yüksek notu alan belirli sayıdaki öğrenci, kendi istekleri, sınıf öğretim elemanının onayı ve DBS notları doğrultusunda bir üst düzeye geçebilir. Bir üst düzeye geçmek isteyen bu öğrencilere bir sınav verilir ve sadece bu sınavda başarı gösteren öğrenciler düzey değiştirebilirler. Düzey değişikliği yapıldıktan sonra öğrenci eski düzeyine geri dönemez.

Not Sistemi

Ders yılı boyunca, öğrencilere dört adet "Achievement" ve dört adet "Quarter" olmak üzere toplam sekiz sınav verilir.  Bu sayı her dönemde iki adet "Achievement" ve iki adet "Quarter" sınavı demektir.
"Achievement" sınav günlerinde, sınav dışındaki saatlerde dersler devam eder. İkinci dönemde verilen “Achievement” sınav sürelerinin çok uzaması durumunda, sınav günü sabah dersleri yapılmayabilir.
"Quarter" sınav süreleri uzun olduğu için sınav günü başka ders yapılmaz. Sınav içerikleri, saatleri ve yerleri hakkındaki bilgiler sınav tarihi yaklaştığında öğretim elemanları tarafından öğrencilere bildirilir. Ayrıca sınav tarihleri ile ilgili dönemlik duyurular sınıf panolarında ilan edilir.


"Achievement" ve "Quarter" sınav notlarının ortalaması, öğrencinin BÜYES/BUEPT Sınavı'na girip giremeyeceğini belirler. Bu sınavlar dönemlik not ortalamasının % 80'ini oluşturur. "Achievement" ve "Quarter" sınavları dışında, öğretim elemanları sınıflarında verdikleri eğitimin kalitesini yükseltmek amacıyla fazladan sınav yapabilir ve ödev verebilirler. Öğretim görevlilerinin öğrencilere vereceği ve toplam 20 puan üzerinden değerlendirilen “Portfolyo” notu (PN) genel not ortalamasının % 20'sini oluşturur.
Aşağıdaki formülde I. ve II.  dönem not ortalamalarının (DNO) nasıl hesaplandığını görebilirsiniz:

yadyok

(Ach.: Achievement; Q.: Quarter; PN: Portfolyo Notu; DN: Dönem Notu)


Değerlendirme ve Başarı

Ocak BÜYES/BUEPT Sınavı'na, ilk yarıyıl için sınava giriş koşulu olarak belirlenmiş not ortalamasına sahip olan Orta-öncesi, Orta ve İleri düzey öğrencileri girebilirler.

Düzey

Sınava Girebilmek için En az Not Ortalaması

Orta-öncesi

85

Orta

80

İleri

60

Sınava Giriş Şartları:

  • Haziran BÜYES/BUEPT Sınavı'na, YADYOK tarafından belirlenmiş not ortalamasına sahip ve derslere devam hakkını yitirmemiş tüm Hazırlık öğrencileri girebilir.

  • Tüm düzey öğrencilerinin, Haziran sınavına girebilmek için yıl sonu ortalamalarının en az 60 olması gerekir.

  • Devam hakkını yitiren ya da ortalaması yeterli olmayan öğrenciler, Ağustos ve sonrasındaki sınavlara girebilirler.

  • Öğrencilerin akademik statülerine göre başvuru şartları ve sınav ücretleri değiştiği için Hazırlık öğrencilerinin eğitim aldıkları ilk ders yılı sonrasındaki yıllarda, her BÜYES/BUEPT Sınavı öncesinde başvuru koşulları için YADYOK web sayfasını takip etmeleri gerekmektedir.                                                   
 

“Parçalı Geçme” Şartları:
“Parçalı Geçme”, sınavın başarılı olunan bölüm veya bölümlerinden (dinleme, okuma, yazma), sonraki sınavlarda iki yıl süreyle muaf olma durumudur.  Yani, bu hak ile Hazırlık öğrencileri, farklı bölümlerden (örnek: okuma; dinleme; yazma; dinleme-okuma; dinleme-yazma; okuma-yazma)  farklı zamanlarda geçme olanağına sahiptir.

BÜYES/BUEPT Sınavı’ndan “parçalı geçme” hakkı, YADYOK İngilizce Hazırlık Birimi’nde iki dönem okumuş Hazırlık öğrencilerine tanınmış olup, Haziran sınavından itibaren başlamaktadır. Hazırlık öğrencileri, ders yılı sonundaki Haziran sınavı öncesinde gerçekleştirilen Eylül ve Ocak sınavlarının bazı bölümlerinden geçmiş olsalar dahi, Haziran sınavında tüm bölümlerden sorumludurlar. Ancak Ağustos ve sonrasındaki sınavlarda, Haziran sınavında geçtikleri bölüm veya bölümlerden iki yıl süreyle muaf olurlar.

Sınav Geçerlilik Süresi:
Bütünüyle geçilen BÜYES/BUEPT sonucu ve Haziran sınavından itibaren başarılı olunan bölüm veya bölümler iki yıl geçerlidir. İki yıl sonunda öğrenci, halen sınavı tümüyle geçemediyse sınavın o ana dek geçtiği ve iki yılı doldurmuş ilgili bölümlerinden tekrar sorumludur. Örnek vermek gerekirse, 2013 girişli bir öğrenci 2014 Haziran sınavında “Okuma” ve “Dinleme” bölümlerinden geçip Yazma bölümünden kalmış olsun.  2014 Ağustos ve sonrasındaki sınavlarda sadece Yazma bülümünden sınava girecektir.  Eğer Haziran 2015 Haziran sınavında da Yazma bölümünü vererek sınavı tümüyle geçemez ise “Okuma” ve “Dinleme” bölümlerinden muafiyeti sona ereceği için 2015 Ağustos sınavında tüm bölümlerden sorumlu olacaktır. 

Derslere Devam Şartı

YADYOK Hazırlık öğrencileri, bir ders yılı içindeki toplam ders saatinin en az % 85’ine devam etmek zorundadırlar. % 15 devamsızlık sınırı,  ders yılı başında sınıf panolarında duyrulur.  Öğrencilerin devamsızlık sınırı, yıllık olarak ilan edilir. Öğrenciler, devamsızlık durumlarını Öğrenci Bilgi ve Kayıt Sistemi (ÖBİKAS) üzerinden takip etmekle yükümlüdür. % 15 devamsızlık sınırını aşan öğrenciler, sınırı aştıkları günden itibaren derslere devam hakkını kaybederler ve ortalamaları hesaplanmaz. Bu öğrenciler, ilgili eğitim yılı içindeki Kış (Ocak) ve İlkbahar (Haziran) dönemi Yeterlilik Sınavlarına giremedikleri gibi Yaz Dönemi Eğitimi’ne kayıt haklarını da yitirirler. Ancak Yaz (Ağustos) ve Sonbahar (Eylül) dönemi Yeterlilik Sınav hakları saklıdır.

Herhangi bir nedenle derse girmeyen veya ders bitmeden sınıfı terk eden öğrenci "yok" sayılır. Sınıf öğretim elemanlarının insiyatif kullanarak öğrencilere izin verme yetkisi yoktur. Öğrenciler, herhangi bir nedenle ders saat ve gününün değiştirilmesi ya da normal ders saatleri dışında telafi dersi yapılması durumunda yoklama prosedürü aynı şekilde uygulanacağı için gün ve saatlere uymakla yükümlüdür.

Mazeret ve rapor B.Ü. Medikososyal Merkezi (revir)

Revir
B.Ü. Medikososyal Merkezi (revir)

On gün ve üzeri devamsızlıklarını, Sağlık Kurulu Raporu ile belgeleyen öğrencilerin mazeretleri kabul edilir. Bu öğrencilerimizin, raporlarını YADYOK Öğrenci İşleri Ofisi’ne rapor bitiminden itibaren en geç iki ders günü içinde teslim etmeleri gerekmektedir. Raporun, bitim tarihinden sonra vaktinde teslim edilmemesi ve bu zaman zarfında öğrencinin devamsızlık sınırını aşması durumunda, sınıf listelerinden ismi silinir. Raporlu olan öğrenciler, mazeret tarihleri süresince derslere ve sınavlara giremezler.

Öğrencilerin sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılmaları veya on günden az raporlu olmaları durumunda, derslere katılmadıkları süre, öğrencinin devamsızlık sınırından düşülmez. Bu gibi durumlarda, öğrenci kendisine tanınmış olan % 15 devamsızlık hakkından kullanmış olur.  İstisnai şekilde önem arz eden durumlar için alınmış ancak on günün altında olan tam teşekküllü bir hastane tarafından düzenlenmiş sağlık raporlarının kabulü ise, YADYOK Yönetim Kurulu kararına bağlıdır. Öğrenci, bu raporu Yabacı Diller Yüksekokulu Müdürlüğü’ne hitaben yazmış olduğu durumunu açıklayan bir dilekçe ile birlikte, Yönetim Kurulu’nun değerlendirmesine sunmak üzere rapor bitim tarihinden itibaren en geç iki ders günü içinde YADYOK Öğrenci İşlerinden Sorumlu Müdür Yardımcısı’na teslim eder. Kurul’un raporu uygun bulması durumunda, rapor süresi öğrencinin devamsızlık sınırından düşülür. Rektörlük adına Üniversite Öğrenci İşleri Dekanlığı (ÖİD) tarafından onaylanan ve İstanbul ili dışında gerçekleşen sosyal ve sportif etkinliklere katılan öğrenciler ise katılamadıkları dersler için devamsız sayılmazlar.

Sınav günleri raporlu olan veya ÖİD tarafından onaylanmış kültürel ve sportif etkinlikler kapsamında izinli olan öğrenciler, dönem sonunda yapılan telafi sınavına girebilirler. “Sağlık Kurulu Raporu” dışında, sınav tarihlerine denk gelen kısa süreli “devlet hastanesi, aile hekimliği veya hükümet tabipliği” raporları, öğrencilere yalnızca telafi sınavına girme hakkı sağlar ancak bu raporların kapsadığı günler devamsızlıktan düşülmez. Bir dönem içinde öğrenci ancak giremediği tek bir sınav için telafi sınavına girebilir. Öğrencinin önceki bir sınavında raporlu olması ve ikinci bir sınavına da girememesi durumunda, giremediği ikinci sınav notu sıfır olarak hesaplanır. Önceden öngörülemeyen acil durumlarda girilemeyen bir sınavın telafi sınavına girebilmek için öğrencilerin durumlarını açıklayan bir dilekçe yazmaları ve mazeretlerini belgelendirmeleri gerekir. Yönetim Kurulu’nun mazereti uygun görmesi durumunda öğrenci telafi sınavına girebilir.

Öğretim Elemanının Derse Gelmemesi

Öğretim elemanı dersin ilk 15 dakikası içinde sınıfa gelmemiş ise, öğrenciler durumu İdare'ye haber vermekle yükümlüdürler. Bu gibi durumlarda, öğrenciler İdare tarafından bilgilendirilir ya da bir başka öğretim elemanı derse girebilir. Bu öğretim elemanı da yoklama sürecini uygulamakla yükümlüdür.  Bu çerçevede, yoklama sırasında sınıfta olmayan öğrenciler yok yazılır.

Yazı Atölyesi

“Writing Center” adı altında faaliyet gösteren “Yazı Atölyesi”, Hazırlık öğrencilerinin akademik yazma becerilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla 1994 yılında kurulmuştur. Her üç kampüsümüzdeki YADYOK binalarında hizmet vermektedir. “Writing Center” öğretim elemanlarımız, öğrenciler ile birebir görüşerek yazma konusundaki eksikliklerini belirler ve gerekli düzeltmelerde bulunurlar. Ayrıca, öğrencilerin akademik yazma becerilerini geliştirebilmeleri için nasıl çalışmaları gerektiği konusunda yönlendirmede bulunurlar.

“Writing Center”’ randevu usulü ile işlemektedir. Kampüslerdeki sorumlu Koordinatörler, öğrencileri bu konuda yönlendirmektedirler. Öğrencilerimiz, bir sonraki hafta için bir haftalık süre zarfında kendilerine sunulan gün ve saatlerden uygun olanına randevu alırlar. Diğer öğrencilerin bu imkandan yararlanmalarını engellememek ve öğretim elemanlarımızın program akışını bozmamak için çok önemli bir mazereti olmaksızın öğrencilerin randevuları iptal edilmez. Randevu iptali için en az bir gün önceden Güney Kampüs YADYOK Binasında yer alan Dinleme Laboratuvar görevlisine şahsen haber verilmesi gerekmektedir. Haber vermeden randevusuna gelmeyen öğrencilerimize sonraki iki hafta içinde yeni bir randevu verilmez. 

Öğrenciler, inceletmek ve geribildirim almak üzere “Writing Center” randevularına ders yükümlülükleri dışında yazdıkları kompozisyonlarını getirebilirler. Sınıf öğretim elemanlarınca haftalık ödev ya da portfolya kapsamında verilen yazma ödevleri için geribildirim ancak ilgili sınıf öğretim elemanlarınca verilir.  İlk randevularına, o haftalarda ders programı kapsamında yazdıkları konulara benzer bir konu hakkında yazdıkları bir kompozisyon ya da paragraf getirebilirler. Sonraki haftalarda ise, gerek sınıf öğretim elemanları gerekse “Writing Center” öğretim elemanları kendilerine ne gibi konular hakkında yazabilecekleri yönünde yardımcı olacaklardır.

Yaz Dönem, Eğitimi

Yaz Dönemi Eğitimi, akademik yıl boyunca derse devam hakkını kaybetmemiş ve yıllık portfolyo ortalaması 20 üzerinden en az 15 olan tüm “Başlangıç”, “Orta-öncesi” ve “Orta” düzey öğrencilerinin isteğe bağlı olarak katılabilecekleri ücretli bir programdır. Yaz Dönemi Eğitimi sene içinde yapılanların bir tekrarı değildir. Bu programla, öğrencilerin kendi seviyelerinde daha da ilerlemeleri hedeflenmektedir. Bu yüzden bir yıllık hazırlık eğitiminde başarılı olamayan öğrenciler yaz dönemi derslerinden de verim alamazlar. Öğrencilerin katılımı, YADYOK Yönetim Kurulu’nun belirlediği kurallara bağlıdır. 

Kayıt koşulları ve ücretlendirmesi önceden belirlenmiş olan Yaz Dönemi Eğitimi’ne, durumu bu koşullara uygun olan 2013 girişli “Başlangıç”, “Orta-öncesi” ve “Orta” düzey öğrencileri katılabilirler. Bu program, “İleri” düzey öğrencilerine açık değildir. 2013/2014 eğitim yılı YADYOK Yaz Dönemi Eğitimi, 23 Haziran – 8 Ağustos 2014 tarihleri arasında yapılacaktır.

Yaz Dönemi Eğitimi’nde derslere devam zorunluluğu vardır. Bu programa kayıt yaptırıp devamsızlığı % 10'u (9 blok) aşan öğrenciler, derslere devam hakkını kaybederler. Bu öğrencilerimiz, Ağustos BÜYES/BUEPT Sınavı’na girebilirler. Yaz Dönemi Eğitimi’ne kayıt için yapılması gerekenler ilkbahar dönemi sonunda YADYOK web sayfasında duyrulacaktır. 

ÖTK

Açılımı
ÖTK, Öğrenci Temsilciliği Kurulu demektir. Üniversite içindeki bölüm, yüksekokul vb. birimlerin ÖTK'ları o birimlerin öğrencilerini temsil eder. YADYOK Öğrenci Temsilciliği Kurulu, yüksekokul öğrencilerini ilgilendiren konu ve sorunlarda yüksekokul öğrencilerini temsil eder. ÖTK seçimleri ile ilgili seçim takvimi, dersler başladıktan sonra öğrencilere duyrulur. Aday olmak isteyen öğrencilerimiz o tarihler içinde isimlerini YADYOK Öğrenci İşleri Ofisi'ne bildirirler ve seçimlerden önce kampanyalarla kendilerini tanıtırlar.

Oluşumu ve Yapısı
ÖTK, her akademik yıl başında bölüm veya birim öğrencileri arasından çıkan gönüllü adayların İnternet ortamında oylanması sonucu oluşturulur. Hazırlık Birimi’nde her düzeyin öğrencileri kendi düzeyleri içinde bir seçim yaparlar. Her düzeyde en az 5 aday olması gerekir.  Aksi takdirde o düzeyde seçim yapılamaz. Düzey oylamalarında, ilgili düzeyi temsil edecek asil üye/lerin seçilebilmesi için toplam oy sayısı % 30, herbir adayın oy sayısı ise % 10 barajını geçmek durumundadır.  Aksi takdirde o düzeyden ÖTK temsilcisi çıkamaz. Asil üyelerin, ekip halinde çalışmaları beklendiğinden sorumluluk almaktan çekinmeyecek ve takım çalışmasında uyumlu olabilecek öğrencilerimizin aday olmaları tavsiye olunur. Öğrencilerimizin, sorumluluklarını benimseyememeleri ve/veya takım çalışmalarını yürütememeleri durumunda Kurul, amaçlarını yerine getirmede zorluklar yaşamaktadır.

İşleyişi
ÖTK Başkanı veya Başkan Yardımcısı düzeyinde YADYOK Yönetim Kurulu toplantılarına katılarak öğrencileri yönetimde temsil eder. Öğrenciler arasında sportif ve kültürel faaliyetler düzenler. Bunları yaparken, üniversitedeki diğer öğrenci kulüpleri ile eşgüdümlü çalışır.
ÖTK Yönetmeliği’ni, üniversite web sayfasındaki “Hızlı Erişim” linkinden sırasıyla Öğrenciler ve Öğrenci İşleri, ve Öğrenci Temsilciliği Kurulu İç Yönetmeliği başlığı altında bulabilirsiniz.

İngilizce Yeterlilik Sınavı: BÜYES/BUEPT

YADYOK İngilizce Yeterlilik Sınavı (BÜYES/BUEPT) Eylül, Ocak, Haziran ve Ağustos aylarında verilir. B.Ü. öğrencilerinin, bölümlerinden ders almaya başlayabilmeleri için yeterli düzeyde İngilizce bilip bilmediklerini ölçmek amacı ile verilen bu sınav, “Dinleme”, “Okuma”, ve “Yazma” bölümlerinden oluşur. Sınav, yaklaşık 3.5 saat sürer. “Yazma” bölümünden önce 30 dakikalık bir ara vardır. Bu ara süresince sınav binasından çıkılamaz. Sınav binası ve salonunda iki ayrı kimlik kontrolü vardır. Saat 10:00'da başlayan sınav için bina kapısındaki kontrolün uzun sürmesi nedeniyle öğrenciler 09:00'dan itibaren içeriye alınmaya başlanır.

Sınava girebilmek için iki adet resmi ve güncel fotoğraflı bir kimlik (öğrenci kimlik kartı, pasaport, nüfus cüzdanı) gösterilmesi zorunludur. Kimlik kartındaki fotoğraf güncel değil ya da deforme olmuş ise kontrolü yapan öğretim elemanı başka bir resimli kimlik gösterilmesini isteyebilir. İETT veya benzeri pasolar kimlik yerine geçmez. Sınavda, sadece mavi ya da siyah renkli tükenmez kalem kullanılması zorunludur.

BÜYES sınavı ile aynı gün TWE (Test of Written Examination) yani Yazma Sınavı yapılmaktadır. Önceden TOEFL sınavına girerek genel toplamda istenilen notu almış ancak yazma bölümünden başarılı olamamış öğrencilerimizin, BÜYES/BUEPT Sınavı’ndan önce YADYOK Öğrenci İşleri Ofisi'ne başvurarak YADYOK’un TWE sınavına girmek istediklerini belirtmeleri gerekir. TWE sınavında başarılı oldukları takdirde TOEFL sınav sonucunun orjinal sonuç belgesi ile YADYOK Öğrenci İşleri Ofisi’ne gelerek onay belgesi alabilirler ve bu şekilde İngilizce yeterliliklerini  kanıtlamış olurlar. Dönem içinde herhangi bir zamanda TOEFL belgesi onaylatılabilir. I. dönem içinde TOEFL ile İngilizce yeterliliklerini belgelemiş olan öğrencilerin II. dönem bölüm derslerine başlamaları gerekmektedir.

Hazırlık öğrencileri ders yılı sonunda ancak Haziran BÜYES/BUEPT Sınavı’ndan sonra geçtikleri bölümden tekrar sınava girmeme hakkı kazanırlar. 2013 girişli öğrenciler için bu hak 2014 Haziran sınavı ile başlar. 2013 Eylül ve 2014 Ocak sınavları bu değerlendirmeye dahil değildir. Örneğin 2013 Eylül sınavında Dinleme bölümünden geçmiş ancak Okuma ve Yazma bölümlerinden kalmış olan bir öğrenci 2014 Ocak ve Haziran sınavlarında bütün bölümlerden sorumludur. Ancak, 2014 Ağustos ve sonrasındaki sınavlarda, Haziran sınavında geçemediği bölüm/bölümlerden sınava girer. Başarılı olunan sınav veya bölüm/bölümlerin geçerliliği iki yıldır. İki yılın sonunda ilgili bölümlerden tekrar sınava girilmesi gerekmektedir.

Notlandırma

Sınavda en düşük geçme notu “C” dir. “C” notu 60 sayısal nota denktir. Ancak Üniversitemizde harf sistemi kullanıldığı için notların sayısal karşılıkları ilan edilmez. Not yelpazesi “A, B, C, S, F1, F2, F3 ve F4” olarak belirlenmiştir. “A, B, C” öğrencinin sınavda başarılı olduğunu, “NP” öğrencinin sınava girmediğini gösterir. Sınavda başarısız olan öğrencilerin bulunduğu listedeki “S” harfi, İngilizcede başarılı anlamına gelen “Satisfactory” kelimesini, “F” harfi de kalmak anlamına gelen “Fail” kelimesini temsilen kullanılır. Öğrencinin kaldığını gösteren “F” notları F1'den F4'e doğru düşmektedir. “F1” en yüksek  kalma notu iken “F4” en düşük kalma notudur.  Parçalı olarak geçilen bölümlerin geçerlilik süresi iki yıl olduğu için bu süre zarfında sınavın tamamında başarılı olamayanlar, o zamana kadar muaf oldukları süresi dolan bölümlerden, tekrar sınava girmek zorundadırlar.  

BÜYES/BUEPT sınav içeriği, sınav değerlendirme süreci ve notlandırma sistemine ilişkin detaylı bilgiler, YADYOK web sayfasındaki Ögrenci El Kitabı başlığı altında mevcuttur. (http://www.yadyok.boun.edu.tr/birim/ogrenci-el-kitabi.htm)

BÜYES/BUEPT SINAVI: İÇERİK, DEĞERLENDİRME SÜRECİ & NOTLANDIRMA

SINAV İÇERİĞİ

BÜYES/BUEPT Sınavı üç bölümden oluşur: “Duyduğunu Anlama (Dinleme)”, “Okuduğunu Anlama (Okuma)” ve “Yazılı İfade (Yazma)”dir.

Duyduğunu Anlama bölümü “Seçici Dinleme” ve “Ayrıntılı Dinleme” olarak iki kısımdan oluşur. Dinleme metinleri bir öğretim elemanı tarafından bir kez okunur. “Seçici Dinleme” kısmında, öğrenciler metin okunmadan önce soruları 3 dakika inceler ve sorulara metnin okunması esnasında cevap verirler. Metnin okunması sona erdiğinde öğrencilere cevaplarını kontrol etmeleri için 3 dakika süre verilir. “Ayrıntılı Dinleme” kısmında ise öğrenciler soruları görmeden evvel metin okunurken not alırlar. Öğrencilere metindeki ana fikirleri, düşünceler arası geçişleri, ifadeler arası anlam ilişkilerini (sebep-sonuç, zıtlık, çelişki, vb.), örneklendirmeleri ve tanımları not almaları tavsiye edilir. Metnin okunması sona erdiğinde öğrencilere notlarından yararlanarak soruları cevaplamaları için 15 dakikalık süre tanınır.

Okuduğunu Anlama bölümü “Arayarak Okuma” ve “Ayrıntılı Okuma” olarak iki kısımdan oluşur. “Arayarak Okuma” kısmında, öğrenciler önce soruyu okurlar. Ardından, soruda geçen anahtar kelime/kelimelerden yola çıkarak metinde konunun geçtiği ilgili paragrafı bulurlar.  Soruyu cevaplayabilmek için o paragrafı dikkatlice okumaları gerekir. “Arayarak Okuma” 8-10 sorudan oluşur ve bu kısım için toplam süre 30-35 dakikadır. Sorular metindeki bilgi sırasına göredir ve sorulara kısa cevap vermek gerekir. Kısa cevapta dikkate edilmesi gereken husus, soru neyi soruyorsa sadece onu yazmak, gereksiz bilgi eklememektir. Ayrıca, cevabın uzun versiyonu düşünüldüğünde, yani bütün bir cümle şekliden cevaplandığında, nasıl bir dilbilgisi yapısı ve anlam bütünlüğü içinde olması gerekiyorsa kısa cevap bu kıstas gözönünde bulundurularak oluşturulmalıdır.  İkinci kısım olan “Ayrıntılı Okuma”da, öğrencilerin metni ayrıntılara dikkat ederek okuyup anlaması ve sorulan bilgiyi ilgili paragrafta bulduktan sonra hem paragrafın kendisi hem de öncesi ve sonrasındaki paragrafların anlam bütünlüğü içinde değerlendirmesi yoluyla soruları cevaplandırmaları beklenmektedir. “Ayrıntılı Okuma” 9-11 sorudan oluşur ve bu kısım için toplam süre 40-50 dakikadır. Soru tipleri “Arayarak Okuma” bölümündeki soru tiplerinden farklıdır. Bu sorular, metindeki ana fikirleri ve önemli detayları anlama, yorumlama, paragrafta tartışılan düşüncelerarası ilişki kurabilme ve bu düşünceleri öncesi ve sonrasındaki paragraflar, hatta metnin bütünü ile ilişkilendirebilme becerilerini ölçer. Soru tipleri kısa cevap, çoktan seçmeli ve eşleştirme şeklinde olabilir.

Yazılı İfade bölümünde öğrencilerden iki farklı konu üzerine iki kompozisyon (herbiri yaklaşık bir A4 sayfası uzunluğunda) yazmaları beklenir. Kompozisyon konularında, öğrencinin tartışabileceği yardımcı fikirlere yer verilir. Öğrenciler verilen yardımcı fikirler yerine kendi buldukları yardımcı fikirleri kullanarak da kompozisyonlarını yazabilirler. Herbir kompozisyon için ayrılan süre 40 dakika olup heriki konu öğrencilere yazma sınavı başında verilir.  Öğrenciler, 80 dakikalık süre içinde diledikleri yazma konusundan başlayabilirler. Değerlendirme aşamasında dilbilgisi ve anlam bakımından yetkin bir akademik İngilizce, ve düşüncelerin uyumlu bir biçimde ifadesi esas alınır.  Düşüncelerarası geçişlerin sağlanması ve sunulan düşüncelerin açıklama, tanımlama, tasvir ve örneklendirme yoluyla detaylandırılması da akademik düzeydeki başarılı bir kompozisyonun vazgeçilmez unsurlarındandır. 

SINAV DEĞERLENDİRME SÜRECİ

BÜYES/BUEPT Sınavı’nın tüm bölümlerinin değerlendirilmesi YADYOK İngilizce Hazırlık Birimi bünyesindeki öğretim elemanları tarafından okulda yapılır. 

Duyduğunu Anlama ve Okuduğunu Anlama bölümlerinde sınav kağıdını ilk değerlendiren öğretim elemanı notları bir sınav değerlendirme çizelgesine yazar.  İkinci öğretim elemanı, ilk öğretim elemanının verdiği notları görmeden sınav kağıdını okur ve ayrı bir sınav değerlendirme çizelgesi doldurur.  Üçüncü öğretim elemanı, heriki sınav değerlendirme çizelgesini karşılaştırarak nihai notu verir.   Yazılı İfade bölümünde her öğrencinin birinci kompozisyonu iki ayrı öğretim elemanı tarafından okunur ve notları ayrı sınav değerlendirme çizelgelerine yazılır. İkinci kompozisyon da aynı şekilde değerlendirilir. Diğer bir deyişle bir öğrencinin sınav kağıdı:

Seçici Dinleme   3 öğretim elemanı
Ayrıntılı Dinleme 3 öğretim elemanı
Arayarak Okuma    3 öğretim elemanı
Ayrıntılı Okuma 3 öğretim elemanı
Yazılı İfade   4 öğretim elemanı

olmak üzere toplam 16 öğretim elemanı tarafından değerlendirilir.
Tarafsız bir değerlendirme için sınav kağıtlarının üzerine sadece öğrencinin “sınav numarası” ile “isim ve soyadının baş harfleri” yazılmaktadır. Aynı amaçla, sınav okuma işlemi sırasında hiçbir öğretim elemanı diğerinin sınav değerlendirme çizelgesini göremez.

  • Her  Bölüm için Geçme-Kalma Sınırında Olan Öğrencilerin Kağıtlarının Yeniden Değerlendirilmesi:

Tüm kağıtlar değerlendirildikten sonra, geçme-kalma sınırında olan öğrencilerin kağıtları tekrar okunur ve sınav değerlendirme çizelgesindeki notları kontrol edilerek herhangi bir değerlendirme hatası ya da teknik hata varsa düzeltilir. Böylece, sözkonusu durumdaki öğrencilerin sınav kağıtları

Seçici Dinleme   1 öğretim elemanı
Ayrıntılı Dinleme 1 öğretim elemanı
Arayarak Okuma    1 öğretim elemanı
Ayrıntılı Okuma 1 öğretim elemanı
Yazılı İfade   2 öğretim elemanı

olmak üzere toplam 6 öğretim elemanı tarafından tekrar değerlendirilir. Özetle, sınava girip geçme-kalma sınırında kalan bir öğrencinin sınav kağıdı 22 öğretim elemanı tarafından değerlendirilmiş olur.

NOTLANDIRMA

  • Duyduğunu Anlama ve Okuduğunu Anlama Bölümlerinin Notlandırılması

Herbir doğru yanıt 2 puan değerindedir. Kısmen doğru yanıtlanmış sorulara puan verilmez. 

  • BÜYES/BUEPT Sınavı’nda  Kalan Öğrencilere Duyduğunu Anlama ve Okuduğunu Anlama Bölümlerinden Verilen Harf Notlarının Yüzdelik Değerleri:

Öğrenciler “Duyduğunu Anlama” ya da “Okuduğunu Anlama” bölümü toplam puanlarının yüzdelik başarı oranına göre aşağıdaki harf notlarını alırlar. “Satisfactory” kelimesinin baş harfi olan “S” harf notu öğrencinin ilgili bölüm/bölümlerden “Geçer Not” aldığını, yine “Fail” kelimesinin baş harfini temsil eden F1, F2, F3, ve F4 harf notları ise öğrencinin ilgili bölüm/bölümlerden kaldığını gösterir.

S:   Duyduğunu Anlama/Okuduğunu Anlama Bölümü Toplam Puanı = % 100-60 
F1: Duyduğunu Anlama/Okuduğunu Anlama Bölümü Toplam Puanı = % 59-55
F2: Duyduğunu Anlama/Okuduğunu Anlama Bölümü Toplam Puanı = % 54-45
F3: Duyduğunu Anlama/Okuduğunu Anlama Bölümü Toplam Puanı = % 44-30
F4: Duyduğunu Anlama/Okuduğunu Anlama Bölümü Toplam Puanı = % 29-1

  • Yazılı İfade Bölümünün Notlandırılması:

Her öğrencinin “Yazılı İfade” bölümü kağıtları toplam 4 öğretim elemanı (her kompozisyon için iki öğretim elemanı olacak şekilde) tarafından değerlendirilir. Değerlendirme bittiğinde her öğrencinin toplam 4 tane yazılı ifade notu olur. Öğretim elemanları, kompozisyonları değerlendirirken aşağıda gösterilen harf notlarını (MA, A, D, vs.) kullanırlar. Daha sonra bu harf notlarının sayısal karşılıkları (75, 60, 55,... ) alınarak dört notun aritmetik ortalaması hesaplanır.

BÜYES/BUEPT  Yazılı İfade Notlandırma Cetveli (harf notları ve 100 üzerinden sayısal karşılıkları) aşağıdaki gibidir.

EXCELLENT:  100
VG VERY GOOD ACADEMIC ENGLISH: 85
MA CLEARLY MORE THAN ADEQUATE:   75
A ADEQUATE FOR UNIVERSITY STUDY: 60
D DOUBTS ABOUT ADEQUACY:    55
NA NOT ADEQUATE:  50
FBA FAR BELOW ADEQUACY:   30
INS INSUFFICIENT:    20
WN WROTE NOTHING: 1
ABS ABSENT: 0

Bu cetveldeki her notun detaylı açıklaması ve BÜYES/BUEPT’e girip bu notları alan öğrencilerin örnek kompozisyonları için tıklayın.

Öğretim elemanları notlandırmaları yaparken birbirlerinin notlarını görmezler. Notlandırmalar bittikten sonra her öğrencinin birinci ve ikinci kompozisyonu için farklı öğretim elemanlarının verdiği notlar Sınav Birimi tarafından karşılaştırılır. Eğer bir öğrenci aynı kompozisyon için iki öğretim elemanından tutarsız notlar aldı ise kompozisyon üçüncü bir öğretim elemanı tarafından tekrar okunur ve  notlandırılır. Örneğin, aynı kompozisyona bir A (60) bir NA (50) notu verildiyse bu, tutarsız notlandırma sayılır. İki öğretim elemanının aynı kompozisyona verdiği notlar arasında yukarıdaki not yelpazesine göre sadece 1 not aralığı farkı olabilir.  (E-VG, VG-MA, MA-A, A-D, vb.)

  • BÜYES/BUEPT Yazılı İfade Bölümü Geçme Barajı:

BÜYES/BUEPT’in Yazılı İfade Bölümünü geçebilmek için öğrencinin Yazılı İfade bölümü not ortalaması en az 56 olmak zorundadır. Başka bir deyişle, öğrencinin aldığı 4 nottan en azından birinin en az A (60) olması gerekmektedir. Aşağıda Yazılı İfade Bölümünden geçmek için gerekli olan en az 56 not ortalamasının hangi şekillerde olabileceğinin örnekleri gösterilmiştir.

Kompozisyon I

Kompozisyon II

1. not

2. not

1. not

2. not

60

55

55

55

225/4=56
GEÇER

 

 

 

 

Kompozisyon I

Kompozisyon II

1. not

2. not

1. not

2. not

60

60

55

50

225/4=56
GEÇER

 

 

 

 

  • BÜYES /BUEPT Sınavı’nda Kalan Öğrencilere Yazılı İfade Bölümünde Verilen Harf Notlarının Yüzdelik Değerleri:

Öğrenciler, Yazılı İfade bölümü not ortalamalarının yüzdelik başarı oranına göre aşağıdaki harf notlarını alırlar. “S”  öğrencinin yazılı ifade bölümünden geçtiğini, “F1, F2, F3, F4” ise kaldığını gösterir.
S:   Yazılı İfade Bölümü Not Ortalaması = % 100-56
F1: Yazılı İfade Bölümü Not Ortalaması = % 55
F2: Yazılı İfade Bölümü Not Ortalaması = % 54-50 
F3: Yazılı İfade Bölümü Not Ortalaması = % 49-40
F4: Yazılı İfade Bölümü Not Ortalaması = % 39-1

  • Sınavın Tümünü Geçen Öğrencilerin Toplam Puanının (Sınav Notu) Hesaplanması

BÜYES/BUEPT not ağırlıkları, Duyduğunu Anlama (L) % 30, Okuduğunu Anlama (R) % 40, Yazılı İfade (W) % 30 olmak üzere 3 bölümün notlarının toplamından oluşur ve aşağıdaki formül uygulanarak hesaplanır:

yadyok

Bu hesaplama sonucunda çıkan toplam puanlar aşağıda belirtilen aralıklara göre “ABharf notları olarak ilan edilir. Üniversitemizde harf sistemi kullanıldığı için notların sayısal karşılıkları ilan edilmez.
BÜYES/BUEPT Toplam Puanı  100-85 = A
BÜYES/BUEPT Toplam Puanı   84-70  = B
BÜYES/BUEPT Toplam Puanı   69-60  = C

Sınavı geçmek için öğrencinin “Yazılı İfade” bölümünden en az (56) ortalama alması,  ve “Duyduğunu Anlama” ve “Okuduğunu Anlama” bölümlerinin toplamından da % 60 başarı sınırına ulaşması gerekir. Bu şartları sağlayan öğrencilerin genel ortalamaları 60’a denk gelir ve sınavı geçerler.

Sınav Sonucuna İtiraz Hakkı

Sınav sonuçlarının açıklanmasını takip eden iki gün içerisinde öğrenciler sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. Ancak, itiraz hakkının amacı sınav sonucunda teknik bir hata olduğunu düşünen öğrencinin girişimi ile mevcut olması halinde sözkonusu hatanın düzeltilmesini sağlamaktır. İtiraz değerlendirmeleri sırasında kağıtlar farklı kriterlere göre değerlendirilmez. Bu yüzden gerçekten sınav sonucunda bir hata olduğunu düşünen kişilerin itiraz etmesi beklenmektedir. 

İtiraz edecek olan öğrencilerin YADYOK İdaresi’nden aldıkları itiraz formunu eksiksiz ve yanlışsız olarak doldurmaları son derece önemlidir. İtiraz eden öğrencilerin kağıtları, öğretim elemanları tarafından itiraz başvurularının bitiminden sonraki gün incelenir ve sonuçlar değerlendirmenin ertesi günü İdare tarafından YADYOK web sayfasında ilan edilir.

İngilizce Yeterlilik Sınavı (BUEPT) Örneği

yadyok

2014 Yılı BÜYES/BUEPT Tarihleri

22 Ocak 2014, Çarşamba

4 Haziran 2014, Çarşamba

16 Ağustos 2014, Cumartesi

Eylül 2014 (Günü henüz akademik takvimde belli değil)

 

BÜYES/BUEPT Sınavı’na Eşdeğer Olan Sınavlar

Boğaziçi Üniversitesi Senatosu TOEFL ve IELTS (Academic) sınavlarını BÜYES/BUEPT’e eşdeğer sınavlar olarak onaylamıştır. TOEFL ve IELTS sınav sonuçları, YADYOK tarafından onaylanmadıkça geçerli sayılmaz. Sadece son iki yıl içinde alınmış sınavlar onaylanmaktadır. Kurumsal TOEFL sınav sonuçları kabul edilmemektedir. Öğrenciler, sınav sonuçları ilan edildiğinde YADYOK Öğrenci İşleri Ofisi’ne gelerek onay belgesi alırlar. TOEFL sınavının genel toplamında yeterli notu alan ancak yazma bölümünde şart koşulan en az puanı alamayan öğrenciler, BÜYES/BUEPT Sınavı ile aynı gün yapılan TWE sınavına girebilir ve başarılı olmaları durumunda TOEFL skoru ile birlikte İngilizce yeterlilik onayı alabilirler.

9 Ocak 2013 İtibarı ile Şart Koşulan TOEFL ve IELTS (Academic) Başarı Kriterleri:                             
              

Bu değerlendirmelerde değişiklik yapılabilir. Değişiklik yapılması durumunda, yeni değerler öğrencilere ilan edilir ve ilan tarihinden itibaren bu değerler geçerli kabul edilir.

  • TOEFL (Paper-based) 550, TWE 4.5
  • TOEFL (Paper-based) 550, B.U. TWE Pass
  • TOEFL IBT 79, TWE 22
  • TOEFL IBT 79, B.U. TWE Pass
  • IELTS (Academic) 6.5, Writing 6.5
  • IELTS (Academic) 6.5, B.U. TWE Pass

Yarıyıl İzinli Sayılma

Hazırlık sınıfına kayıtlı olan öğrenciler, 2013-2014 akademik yılı için en geç 6 Aralık 2013 Cuma, İlkbahar dönemi için 5 Mayıs 2014 Pazartesi tarihine kadar yarıyıl izni almak için YADYOK Yönetim Kurulu'na mazeretlerini açıklayan bir dilekçe ile başvurabilirler. İznin kabulü, süresi ve öğretim süresine sayılıp sayılmayacağı YADYOK Yönetim Kurulu kararı ile belirlenmektedir. Bu öğrencilerimizin, kayıt dondurdukları ilk akademik yıl içindeki Ocak ve Haziran sınavlarına girme hakları yoktur. Sınava girme hakları Ağustos BÜYES/BUEPT Sınavı ile başlar.

Boğaziçi Üniversite Psikolojik Danışma Servisi (BÜREM)

Boğaziçi Üniversitesi Psikolojik Rehberlik Merkezi (BÜREM), Güney Kampüste yer alan öğrenci destek birimlerimizdendir. Akademik, sosyal ve bireysel düzeydeki ilişkilerde yaşadığınız zorlukları paylaşmak ve çözüm odaklı bir plan dahilinde ilerlemek, bazı soruları irdelemek ya da psikolojik destek almak için BÜREM’e başvurabilirsiniz. Sorunlarınızı birikmeden ve büyümeden ele almanız yeni akademik ve sosyal ortamınıza uyumunuzu kolaylaştıracaktır. BÜREM’e başvuru ve yapılan çalışmalar "gizlilik" ilkesi çerçevesinde yürütülmektedir.  

Bilgisayar Destekli Dil Laboratuvarı

Kuzey Kampüs, Güney Kampüs ve Sarıtepe Kampüsü YADYOK Binalarında bulunan laboratuvarlarda, öğrencilerimiz sınıflarda yapılan eğitime ek olarak Multimedya olanaklarından yararlanabilirler. Öğrenci kimliklerini göstererek bu laboratuvara girebilirler. Güney YADYOK binası 408 numaralı odada bir CDI laboratuvarı mevcuttur. Bu laboratuvarda öğrencilerimiz Internet sitelerinde araştırma yapabilir ve e-postalarını okuyabilirler. Bu laboratuvarlara ek olarak Güney YADYOK giriş katında bulunan Dinleme Laboratuvarında, dinleme becerilerini geliştirebilir ve bilgisayarlara yüklenmiş olan programlarla İngilizce dilbilgilerini geliştirebilirler.

ÖBIKAS

ÖBİKAS, Öğrenci Bilgi ve Kayıt Sistemi adı verilen sistemin kısaltmasıdır. Kayıt İşleri Ofisi’ne bağlı olan bu sistem aracılığıyla öğrencilere, akademik konularla ilgili e-postalar gönderilebilmektedir. Aynı şekilde YADYOK İdaresi de, ders programları ve sınav tarihlerindeki değişiklikler gibi konularda öğrencileri bu yolla bilgilendirmektedir. Bu e-postaları alabilmeniz için Kayıt İşleri Ofisi’nin size verdiği boun uzantılı e-posta adresini kullanmanız öncelikli olarak tavsiye edilir. Yoğun olarak kullandığınız başka bir e-posta adresinizi kullanmak isterseniz, bu adresin ÖBİKAS’ta mutlaka tanımlanmış olduğundan emin olmalısınız. Aksi halde Üniversite ve YADYOK İdaresi tarafından size gönderilen ve almakla yükümlü olduğunuz önemli bilgilendirme yazıları size ulaşmayacaktır. Ayrıca, ders ve BÜYES/BUEPT Sınavlarına ilişkin duyurular, YADYOK web sayfası (www.yadyok.boun.edu.tr) kanalıyla yapılmaktadır.

Akademik ve idari konularındaki sorularınız için:

hazirlikboun.edu.tr